Wat zijn de 3 favoriete maaltijden binnen jouw gezin?
De vraag was totaal niet moeilijk te beantwoorden, want de 3 favoriete maaltijden binnen mijn gezin zijn dus pizza, taco en boerenkool. Elke maandag eten wij boerenkool en dat komt echt vanuit de kindjes. Boerenkool met worst eten ze het liefst drie keer per week, want dat is echt hun lievelingsgroente. Zelfs in de zomer eten wij gewoon elke maandag boerenkool, want dan halen we vriezer boerenkool. Die vinden ze stiekem eigenlijk lekkerder, omdat deze fijner gesneden is, minder bladerig dus. Maar in de winter haal ik uiteraard gewoon de verse boerenkool.
Ook zijn ze gek op Mexicaans eten en dan niet vanuit de oven. Nee, alle groentes moet rauw in aparte bakjes op tafel staan, want dan kunnen ze de taco schelpen of taco bakjes zelf vullen met wat ze lekker vinden. Ze houden eigenlijk helemaal niet van warme groenten. Het liefst eten ze alles rauw. Dus de taco schelpen (en wraps) komen warm uit de oven, wat gehakt en warme saus, voor de rest is alles koud.
Als ze zelf mogen kiezen wat ze willen eten, dan is het antwoord altijd pizza. Ze lusten uiteraard geen groente op de pizza, dus het is altijd pizza Margaritha. Of een losse verse bodem en dat ze dan zelf bedekken met tomaten puree en geraspte kaas. Wij eten het liefst een verse pizza met allerlei groentes of bijvoorbeeld een volkoren pizza. Een lekkere gezonde dus.
En wat zouden wij vandaag gegeten hebben? Pizza, taco en boerenkool? Het is dus pizza geworden. Haha.
Dit was de dailyprompt van vandaag van WordPress.
