Wat zijn drie objecten waar je niet zonder zou kunnen?
Zonder welke objecten kan ik niet? Mijn drie belangrijkste objecten zijn denk ik een pen (en papier), mijn mobiele telefoon en mijn bril.
Pen (en papier)
Ik vind het altijd fijn om iets te kunnen opschrijven wanneer het door m’n gedachten komt. Vroeger maakte ik hele lijstjes met dingen die ik nog moest doen van mezelf. Later voelde ik me daardoor de hele tijd opgejaagd, dus heb ik de todo lijstjes afgezworen. Als het niet meer in m’n gedachten komt, dan is het gewoon niet belangrijk genoeg. Maar ik vind het wel super leuk om kleine gedachtespinsels op te schrijven. Of als ik weer eens iets interessants aan het lezen ben, dat ik aantekeningen maak. Ik heb mega veel schriften, gevuld met de gekste dingen, want ik schrijf alles in hetzelfde schrift, tot deze vol is. Dus alles lekker door elkaar, totaal ongeorganiseerd. Maar op dat moment is het even lekker uit m’n hoofd, dus erg fijn.
Mobiele telefoon
Zonder mobiel zou ik uiteraard wel kunnen overleven, vroeger had niemand een mobiele telefoon. Maar het is wel erg makkelijk. Ik schrijf vaak op mijn mobiele telefoon, bijvoorbeeld tussen het sporten door. Shoppen doe ik via m’n mobiel. Super makkelijk dat ik niet elke keer overal m’n gegevens opnieuw moet invullen. Gewoon klik, klik, klaar en door. Google Maps, super makkelijk natuurlijk. Ook lees ik wel eens boeken op m’n mobiel, maar toch liever een echt boek (uit de bibliotheek). En ook kijk ik regelmatig wat interessants via Netflix. Gewoon super makkelijk allemaal.
Bril
Ik heb echt een bloedhekel aan dat ding, maar ik kan helaas niet meer zonder. Ik heb ook lenzen gehad, maar die dingen vind ik nog vervelender en kijken zoveel minder lekker. Mijn ogen zijn daar gewoon niet op gemaakt. Als kind had ik harde lenzen en ik vond dit echt verschrikkelijk. Daarna heb ik járen gewoon niks gedragen. Alleen op een gegeven moment kreeg ik vaak hoofdpijn aan het einde van de dag en waren m’n ogen gewoon zo moe van het scherpstellen, dat ik helemaal scheel ging kijken. Dus sinds een paar jaar draag ik een bril. En ik vind het nog steeds elke dag vervelend. Die glazen zijn elke keer vies. Vooral als ik aan het hardlopen ben en het gaat regenen, dan zie ik niet meer waar ik loop. Of als ik vanuit de kou naar binnen ga, dan is alles beslagen. Ik heb dus echt een haat-liefde relatie met die bril. Ik zou graag zonder hem willen kunnen, maar helaas kan ik dat niet.
Dit zijn dus eigenlijk mijn drie belangrijkste objecten
