Met welk dier zou je jezelf vergelijken en waarom?
Ik ben een zeeschildpad want ik hou van het langzame leven. Go with the flow. De schildpad is overal thuis.
Overal thuis
Een schildpad is altijd thuis, want hij heeft zijn huisje op zijn rug. Ik voel me ook overal wel thuis. Overal zou ik kunnen slapen, zelfs wel eens in de tuin op de lounge set een nachtje geslapen omdat ik de sterren wilde zien. Of in een slaapzak op de grond in de mega koude woestijn. Maakt mij echt niet uit. Ik ben thuis waar ik ben, ik heb niks nodig.
Rustig aan
Ik hou ook wel van langzaam leven. Alles rustig aan. Mijn kat Whiskey is ook zo. Ze beweegt altijd langzaam, ze slaapt veel en overleefd ondertussen alle andere katten. Ik hoop ook gewoon dat ik lekker langzaamaan kan leven en dan super lang gezond blijf. Ik eet gezond en beweeg genoeg, maar dat is natuurlijk geen voorwaarde voor een lang en gezond leven. Ik probeer negatieve stress te vermijden, alleen gebeurt er op dit moment in mijn leven zo veel, dat ik wel veel onbewuste stress heb. Mijn hersenen kunnen alles wel goed weg redeneren, maar mijn hart heeft daar wat meer moeite mee. Mijn moeder mis ik nog steeds en net m’n kat verloren en mijn vader zo snel zien aftakelen, dat gaat mij niet in de koude kleren zitten.
Onderwaterwereld
Volgens mijn dametjes heeft iedereen een lievelingsdier. Dus toen ik even goed ging nadenken, bedacht ik me: ik ben een zeeschildpad. Het komt eigenlijk door toen ik in Australië was en regelmatig ging duiken. Op Magnetic Island heb ik mijn duikbrevet gehaald en zag ik tijdens één van mijn duiken een zeeschildpad over me heen vliegen. Dat moment ben ik nooit meer vergeten. Ik vind de onderwaterwereld zo mooi. De gedempte geluiden, de rust, de kleuren (bij het Great Barrier Reef dan). Alles gaat langzamer in de onderwaterwereld. Prachtig gewoon.
