Tijdens welke activiteiten verlies je jezelf?
Er zijn wel een aantal activiteiten waarbij ik de tijd uit het oog verlies. Ik ben in flow bij lezen, schrijven en muziek.
Lezen
Boeken kan ik echt verslinden. Soms lees ik iets te obsessief en moet ik van mezelf even minderen, want soms is het voor mij een soort ontsnapping. Maar ik geniet gewoon echt van lezen. Tijdschriften zijn ook zo heerlijk. Meestal lees ik dan een aantal artikelen en een andere dag weer een aantal andere. Niet op volgorde, net waar ik zin in heb. Alleen al in de bibliotheek lopen vind ik fijn. Of online een boek uitzoeken.
Schrijven
Ook schrijven kan ik mezelf in verliezen. Ik heb al heel wat halve boeken op mijn laptop staan. Soms had ik de hele tijd een scene in m’n hoofd en die bleef maar herhalen, tot ik het opschreef. En nu ben sinds een tijdje aan het bloggen. Dat doe ik eigenlijk niet voor iemand om te lezen, maar meer om mezelf uit te dagen, om over dingen na te denken en om het uit mijn systeem te krijgen. En ik hou sowieso altijd een dagboek bij, omdat ik slecht in onthouden ben.
Muziek
Heerlijk naar muziek luisteren. Gewoon keihard meezingen (in de auto) of lekker dansen. Thuis ecstatic dance, daar kan ik echt van genieten. Of dansen met een hele groep is ook zo fijn. Mijn ecstatic dances zijn terug te vinden in mijn Spiri album en mijn house dansfeesten in mijn Party album. Ik vind het vooral muziek fijn als ik muziek kan voelen. Of een heerlijke harde bass of een bepaald instrument, zoals een djembé.
