Wat is je tweede voornaam? Heeft deze een speciale betekenis?
Ik heb van mijn ouders maar één voornaam gekregen: Kim. Dat valt niet af te korten en daar valt niets raars op te rijmen.
Daar is over nagedacht
Mijn voornaam mocht niet afgekort kunnen worden en hij mocht ook niet rijmen op iets waar ik mee gepest zou kunnen worden. In 1981 had Kim Wilde een hit met Kids in America. Zo zijn mijn ouders aan mijn voornaam gekomen.
Mijn broertje heet Roy, ook kort en krachtig, ook niet afkort baar of waar iets raars op te rijmen valt. Ze zaten eerst aan Giel te denken, maar dat werd Giel debiel, dus is het toch Roy geworden. Hij heeft wel een tweede voornaam gekregen, Gerard, vernoemd naar onze opa. Wij kregen ook geen exotische namen waarbij niemand wist hoe het geschreven moest worden. Mijn naam is nog nooit verkeerd gespeld, wel zo handig. Mijn vriendinnen noemen me meestal Kimy/Kimmie, wat ik alleen maar leuk vind. Ik heb nooit problemen met mijn naam gehad eigenlijk. Ik had wel veel Kimmen in mijn omgeving van dezelfde leeftijd. Op een gegeven moment hadden we in onze vriendengroep wel drie Kimmen.
Betekenis
De naam Kim komt van oorsprong uit Engeland, met de betekenis: krijger of leider. Het is een verkorte vorm van Joachim.
De naam Kim wordt veel gebruikt voor jongens in Scandinavië.
Ook in Zuid-Korea zijn er veel jongens met de naam Kim. Eigenlijk is het daar de achternaam.
Ook betekend Kim: horizon, de lijn in de verte waar aarde en lucht elkaar lijken te raken.
