Schrijf over je droomhuis.
Mijn droomhuis is klein, rommelig en kleurrijk. Een tuin met veel planten of in de natuur. Met kat op schoot natuurlijk.
Groot huis
Nu heb ik een groot huis. Heerlijk veel ruimte. De kindjes hebben allebei een eigen slaapkamer, die van alle gemakken voorzien is, zoals een grote kast voor kleding en andere spullen, een tweepersoonsbed en een groot bureau. Zelf heb ik ook een eigen kamer, waar ik me heerlijk kan terugtrekken en thuiswerken. We hebben heel veel kastruimte, waardoor we van alles en nog wat kunnen bewaren en stallen. Een tuin is ook super fijn, met lekker veel plantjes, bloemen, fruit en kruiden, maar ook een heerlijke grote lounge set waar ik uren kan zonnen.
Klein huis
Toch denk ik dat een klein huis ook zo zijn voordelen heeft. Een zogenaamd tiny huis. Zoveel minder troep. Alleen het hoognodige. Opruimen en schoonmaken is zo klaar. En je bent nooit wat kwijt, want wat er is, heeft een vaste plek. Mijn vader is geboren op een woonboot. Ik weet niet wat dat is , maar dat trekt mij enorm. Toen ik 40 werd heeft mijn man me ook een weekendje meegenomen naar een boothuis. Echt vet. Lekker knus, midden in de natuur. Wat wil een mens nou nog meer?
Tuin
Aan de ene kant vind ik een tuin helemaal niet belangrijk en aan de andere kant ook weer wel. Want nu heb ik geen mega grote tuin, maar ik heb alles wat ik nodig heb. Een paar plantjes en er komen gewoon vlinders op visite. Lekker op mijn loungeset in de zon zitten, dat vind ik belangrijk. Ik hou van de zon. Misschien ook omdat ik natuurlijk heel snel koud heb. Dat komt natuurlijk ook door mijn Raynaud Syndroom en daardoor moet ik af en toe egoïstisch zijn.
Maar voorlopig ga ik helemaal nergens heen. Ik vind mijn huis heerlijk. Nu zit ik ook heerlijk in mijn eigen kamertje met Whiskey op schoot en een muziekje aan. Heerlijk, in mijn droomhuis van nu.
