Waarom hou je een blog bij?
Ik vind het altijd leuk om mezelf iets af te vragen, vandaag dus waarom ik blog. Ja, waarom doe ik dat eigenlijk?
Blogging
Eigenlijk is het een soort dagboek voor mij, maar ook om mijzelf te laten nadenken over lastige vragen, waardoor ik mezelf steeds beter leer kennen. En natuurlijk mijn reizen bijhouden en mijn stamboom.
Ik schrijf het eigenlijk helemaal niet zo zeer zodat anderen het kunnen lezen, maar dat anderen het kunnen lezen vind ik helemaal niet erg. Dit ben ik, en niet anders.
Nou hou ik erg van documenteren en op mijn blog kan ik alles gemakkelijk terug vinden. Van mijn spirituele uitstapjes tot mijn houseparties, en mijn vakanties als kind tot mijn Australië avontuur.
Terwijl ik al mijn social media accounts allemaal potdicht heb staan, stel ik mij hier helemaal open. Lekker tegenstrijdig natuurlijk. Ik ben eigenlijk altijd wel een beetje anti social media geweest, daarom had ik 20 jaar geleden al mijn eigen website. Lekker houtje touwtje in elkaar gezet met HTML, omdat ik ook altijd anti WordPress was. Maar dat is nu wel anders.
Af en toe doe ik ook eens een brain dump in één van mijn berichten. Gewoon lekker alles er uit gooien. Heerlijk toch! Anders blijft het zich ook maar herhalen in mijn hoofd. Het moet er uit.
En soms vind ik het fijn om iets te onderzoeken en dan schrijf ik daar over, zoals ik maar twee keer gedaan heb met bepaalde kruiden. Ik wilde een hele documentatie maken met meerdere soorten kruiden, maar toen was ik alweer met wat anders bezig. En dat kan ook lekker, want het is mijn blog en ik hoef me aan niemand te verantwoorden. ?
