Wat hield je ouders bezig op jouw leeftijd?
Wel leuk om over na te denken op de vraag “Wat hield je ouders bezig op jouw leeftijd?” Ik ben nu 42 jaar.
Toen mijn moeder 42 jaar was, was het 2002 en toen mijn vader 42 jaar was, was het 1996. Ze scheelden namelijk 6 jaar, dus voor allebei toch wel een gehele andere tijd.
Het jaar 1996
Voor mij was het jaar 1996 van een nieuwe identiteit -> mijn gabbertijd. Mijn haar afgeschoren, Australian trainingspak aan en veel hardcore muziek luisteren. Ik weet dat m’n moeder niet zo’n leuke tijd had, want in ze tijd wilde ze eigenlijk al scheiden. Ik ging in die tijd ineens veel uit, maar daar heeft ze zich nooit zorgen over gemaakt. Ze liet me altijd weten dat ze me vertrouwde en ik kon altijd alles met haar bespreken, en dat deed ik ook. Over het uitgaansleven van mijn broertje maakte ze zich in die tijd veel meer zorgen, en dat was nodig ook.



Het jaar 2002
In het jaar 2002 waren mijn ouders al een twee jaar gescheiden. Deze scheiding heb ik bij mijn moeder aangevraagd, omdat ik kon zien dat ze niet gelukkig was. Nadat mijn vader het huis uit was, zag ik hem niet echt vaak. Ik ben sowieso niet echt een visite mens en ook geen beller, en hij al helemaal niet. We waren allebei met onze eigen dingen bezig. Hij ging elke dag bij zijn moeder op bezoek, want een paar jaar daarvoor was zijn vader overleden. En zijn moeder hielp hem bij alles, dat had hij wel nodig ook.



“Wat hield je ouders bezig op jouw leeftijd?” Volgens mij waren ze allebei niet echt happy op hun 42ste. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk juist wel heel gelukkig ben op mijn 42ste. Al ben ik net mijn moeder verloren en ga ik dit jaar mijn vader verliezen.
