Ik vond het altijd verschrikkelijk dat ik geen diploma had. Maar na het wagen van een enorme sprong heb ik dan toch eindelijk mijn diploma.
Schrijfopdracht #35
Opgelicht
Ooit heb ik mijn mavo diploma gehaald en daarna ging ik SPW doen. Eerst een jaar theorie, toen twee keer een half jaar stagelopen en het laatste jaar ook theorie. Vlak voor mijn examens kreeg ik te horen dat mijn eerste stage onvoldoende was en dat ik die na mijn examen opnieuw moest doen. Dat was gewoon echt niet waar, waardoor ik weigerde. Hele gesprekken op school gehad, maar ze bleven volhouden dat het onvoldoende was. Toen was er nog niets digitaal en ik had ook geen papier waarop stond dat ik gewoon een goed had. Ik was woest en ik ben toen per direct gestopt. Jaren later ben ik terug gegaan om verhaal te halen. De docenten die ik toen had waren er niet meer en bij mijn stages stond dat ze goed waren. Tja, alleen ik had dus nog steeds geen diploma en daar viel ook niets meer aan te doen.
Omscholing
Nadat ik gestopt was met school ben ik gaan werken als in de administratie en later als planner. Toch knaagde het nog aan me dat ik geen diploma had. Ik vond dat echt verschrikkelijk. Jaren heb ik allerlei cursussen gedaan om te bekijken wat ik dan echt leuk vond om te doen. De meest uiteenlopende cursussen gedaan, van boekhouding tot kinderpsychologie, van natuurlijke geneeswijze tot secretaresse. Eigenlijk vond ik alles wel leuk, maar ook weer niet super speciaal om er een echt opleiding voor te gaan doen. In 2011 had wel een cursus webpage designer gedaan omdat ik altijd zelf een website had. In 2019 ben ik weer wat online programmeer cursussen gaan volgen en vond het toch wel erg leuk om te doen. Dus toen besloot ik om de sprong te wagen en ben ik de opleiding tot Software developer gaan doen. Dat was best een omslag. Ineens weer uren studeren en het kostte mega veel geld. Maar het was het allemaal waard. Ik vind het nog steeds elke dag super leuk om aan websites te knutselen. Goeie stap geweest en ik ben ook wel een beetje trots op mezelf dat ik eindelijk mijn diploma heb. ?
