Jeetje, wat is mijn favoriete ontbijt? Ieder geval eentje waar ik lekker de tijd voor heb en eentje die echt vult.
Schrijfopdracht #67
Breakfast time
Eigenlijk neem ik nooit echt de tijd voor mijn ontbijt. Doordeweeks ben ik ondertussen de lunches voor de dametjes aan het smeren, dus dan heb ik helemaal niet door wat ik überhaupt aan het eten ben. In het weekend dan wil ik nog wel eens een eitje bakken en dan het liefst met gebakken champignons en tomaatjes erbij. Ja, dat is denk ik wel mijn favoriete ontbijt. Een volkoren broodje dat vult gewoon lekker. Net zoals een bakken eitje. En ik ben nou eenmaal gewoon groente gek. Het maakt me echt niet uit welke groentes, als het er maar veel zijn.
En qua brood eet ik alleen maar volkoren brood. Op de één of andere manier heb ik bij bruin- of witbrood zoiets van dat ik vulmiddel aan het eten ben. Want er zitten bijna geen vezels is, dus heeft mijn lichaam het helemaal niet nodig. Het kost juist alleen maar energie om al die zooi weer te verwerken.
Of toch voor de lunch?
Mijn man maakt regelmatig roerei met een zooitje groentes voor ons als lunch. Helemaal top. Als ik dat gegeten heb, dan zit ik ook gewoon echt een tijdje vol. Een gekookt ei vind ik ook echt heerlijk, maar dat duurt me veel te lang en dan moet ik die nog pellen ook. Als ik er dan de tijd voor genomen heb om een eitje te koken, dan lekker met een klodder mayonaise. Nou ja, af en toe is een broodje met hagelslag ook wel erg lekker. Tja, Chocolade is mijn favoriet & Chocolade is gezond.
Ik ben altijd wel van gezond eten geweest. En als ik dan weer eens een documentaire op Netflix over voeding heb gekeken, dan doe ik alles nog een tikkeltje gezonder, zoals na het schrijven van mijn blog Blije darmen blije hersenen.
Dus wat nou echt mijn favoriete ontbijt is? Misschien dan toch gewoon een ontbijtje in een hotel waar ik helemaal los kan gaan op een continental breakfast. ?
