Groei door burn-out klinkt natuurlijk gek, maar na een goeie burn-out groei je als persoon enorm door jezelf zeer goed te leren kennen.
Schrijfopdracht #28
In de burn-out
Ok, wanneer je in de burn-out zit, dan denk je niet van “dit is het beste wat mij is overkomen”. Nee, op het moment dat je er in zit, dan is het even verschrikkelijk. Echt verschrikkelijk, want er valt geen land met jezelf te bezeilen. Tenminste dat had ik. Alles was teveel, ik kon werkelijk overal om janken en dacht lekkerlijk: elke dag werken & slapen en dan ga ik dood. Lekker kortzichtig dus. Ik kon nergens meer van genieten. Blijkbaar had ik dus veel te veel dingen gedaan die ik eigenlijk helemaal niet leuk vond, waar ik geen energie van kreeg. Maar ja, vind maar eens uit welke dat zijn en het hele zooitje dan om te gooien.
Zooitje omgooien
Zoeken, lezen, luisteren, praten, schrijven, testen, proberen en nog meer uitproberen. Eigenlijk een complete zoektocht naar wat jij belangrijk vindt, waar jij energie van krijgt, welke muziek jij nou eigenlijk echt fijn vindt en waar wordt jij nou echt gelukkig van. Die zoektocht is zeer vermoeiend en die onwetendheid is gekmakend. Want wie ben ik dan? Lekker op de oude voet verder gaan is veel makkelijker en kost veel minder energie, maar ja jouw ‘lijf’ heeft besloten daar niet langer mee akkoord te gaan, dus je hebt geen keuze. Als eindelijk alles in rustiger vaarwater komt, je een beetje op de nieuwe voet verder gaat, dan komt er een moment dat je denkt “dit is het beste wat mij is overkomen”. Bij deze activiteiten ben ik écht gelukkig, hier krijg ik écht energie van. Je bent van een rups in een vlinder veranderd, zonder dat je wist dat je überhaupt een rups was. Dus een burn-out is achteraf helemaal zo slecht nog niet. Nu klinkt “groei door burn-out” niet zo gek meer hè.
