Ze is al een oud vrouwtje, bijna 17 jaar. Oud & chagrijnig, maar ook echt mijn knuffel kat. Elke dag ligt ze op mijn schoot, mijn kacheltje.
Schrijfopdracht #38
Mijn assistent
Op het moment dat ik deze blog schrijf ligt ze uiteraard, hard knorrend, op mijn schoot. Wanneer je in één van mijn weekly’s kijkt, dan zie je vast wel genoeg foto’s van haar langskomen. Deze dame is elke dag mijn assistent, want ze ligt de gehele werkdag op mijn schoot en kijkt regelmatig even mee op m’n scherm. ’s Morgens zit ze al voor mijn kantoordeur te wachten tot ik ga werken en zitten. Vooral in de winter is het heerlijk om haar op schoot te hebben, want ze is echt mijn kacheltje omdat ze zo’n heerlijke warme wintervacht heeft. Soms is het wel lastig dat ze de gehele dag op schoot ligt, want ik moet wel zorgen dat ik genoeg te eten en drinken om mij heen heb. Als ik dan opsta om even naar de wc de gaan, dan kan ze erg chagrijnig reageren. Maar meestal gaat ze op mijn bureaustoel liggen en zodra ik weer terugkom, dan staat ze netjes op. Ook op bed komt ze dicht tegen me aan liggen, echt mijn knuffel kat. Heerlijk vind ik dat!
Kitten Whiskey
Ik kreeg haar als klein kittentje, samen met haar broer => Baco & Whiskey. In het begin vonden ze elkaar wel leuk, maar zodra ze allebei geholpen waren, had het mannetje een hekel aan het vrouwtje. Hij was niet bepaald zachtzinnig voor haar, dat vond ik altijd zo zielig. Hij was klein en zwart en zij is groot en wit, en toch was hij de baas in huis. Hij is maar 10 jaar geworden helaas. Voor Whiskey was dat niet helaas, want sindsdien is zij helemaal opgebloeid. Baco bepaalde altijd wat er gebeurde, dus hij lag naast ons in bed, zij verbannen naar het voeteneind, als ze geluk had. Ze is altijd een bang katje geweest, dat zag ik al in het asiel. Toch werd ik door haar aangetrokken. Ze heeft nog steeds dat ze niet echt door iemand geaaid wilt worden, of überhaupt in de buurt laat komen. Ze is mijn kat, en wilt ook alleen mij. Bij grote uitzondering gaat ze wel eens naast m’n man liggen in bed, tot ik er ben, dan ligt ze weer naast mij. Lekker eigenwijs dingen. Echt het is gewoon mijn kat. ?
