Schrijfopdracht: Wanneer deed je iets tegen beter weten in? #136 van 365 dagen schrijven.
Die ongezonde relatie
Iedereen heeft dingen gedaan waarvan je achteraf niet begrijpt waarom je ze gedaan hebt. Ik ben ook veel te lang in een relatie blijven hangen waar ik super slecht behandeld werd en erg ongelukkig was. Elke dag was het weer weken en wegen of het het wel waard was. Tot er een moment komt dat het het niet meer waard is. Gelukkig is dat moment bij mij ook gekomen. Ik vond het zo moeilijk om los te laten omdat het tijdelijke huurhuis op mijn naam stond, ik de borg had betaald en ik nog veel geld van hem kreeg. Op een gegeven moment vond ik het geld niet meer belangrijk genoeg en ben ik weer lekker bij mijn moeder gaan wonen. Geld was hier gewoon ineens totaal niet belangrijk meer.
Die ongezonde baan
Een paar bedrijven geleden verhuisde het bedrijf waar ik werkzaam was naar ruim 100 kilometer verderop. Ik werkte toen drie dagen, maar ik moest wel bijna elke dag naar kantoor komen. En ik had toen net mijn tweede dochter gekregen, waardoor het extra zwaar was. Gebroken nachten en dan om 6 uur in de auto zitten, 8 uur werken en weer 2 uur terugrijden. Het was niet te doen. Maar ja wat moest ik dan? Ergens anders solliciteren, maar dat kon ik gewoon niet omdat ik het werk zo leuk vond. Een jaar later was mijn Dochter kantje boord en had ze 1,5 jaar lang nachtmerries, waardoor ik elke nacht 2 of 3 keer wakker was, voor zeker een half uur. Ik heb het uiteindelijk ruim 3 jaar vol gehouden. Als ik er nu op terugkijken snap ik echt niet hoe ik het deed en waarom ik het deed. Het was gewoon niet gezond zo weinig slaap. Het was gewoon onmenselijk. Ik leefde echt totaal in een andere wereld, die heel ver van mijzelf afstond. Uiteindelijk voor mezelf gekozen en een stuk dichterbij gaan werken, lekker halve dagen. Zo dat kon ik wel gebruiken zeg.
