Brisbane

Brisbane is best een leuke stad met een prachtige lagoon, de koala sanctury en de XXXX brouwerij. Genoeg te doen.

7 november

Om half 8 opgestaan en alles ingepakt. Daarna richting Brisbane gaan rijden. Ik reed door allemaal mooie natuur. Alleen de v-snaar slipte af en toe. Ik stopte ergens om het te laten maken, alleen het duurde te lang. In Brisbane regende het super hard. De camping was moeilijk te vinden in dit weer. Op de camping 4 nachten betaald. het regende nog steeds. Een tijdje gewacht, maar later de paraplu gepakt en regenjas aangetrokken. Wat informatieboekjes gehaald en de bus gepakt naar het centrum. Toen ik de bus uitkwam, was het gestopt met regenen. Toen door de winkelstraat gelopen en wat kaarten gekocht. Daarna naar de markt gelopen, maar deze was weggeregend. Daar was ook een lagoon. Echt mooi. Toen voer een brug gelopen en de bus terug gepakt. Op de camping informatie gelezen. ’s avonds naar een Italiaans restaurant gegaan. Ik had een kip salade. Echt een grote schaal. Wel lekker.

8 november

s Morgens gedouched en toast gemaakt. Toen met de bus naar het centrum gegaan. Daar een andere bus gepakt richting de Lone Pine Koala Sanctuary. Daar kreeg ik korting met mijn YHA kaart. In het park zag ik vleermuizen, vogels, wombats, Tasmanaanse duivels, slangen, dingo’s, echidnas en veel koala’s. Echt leuk. Daarna ging ik op de foto met een koala. De kangoeroes aten gewoon uit mijn handen. Toen ik de koalafoto ging ophalen, lag er per ongelijk een extra kleinere foto van mij. Gelukje. Aan het einde als souvenir een sticker met een koala gekocht. Toen met de bus terug naar het centrum gegaan. Daar even rondgelopen. Daarna terug gegaan naar de camping. ’s avonds regende het super hard. Na Idols in de stromende regen naar de KFC gelopen. het was best ver. Ik was helemaal doorweekt toen ik terug op de camping kwam.

9 november

’s Morgens was het erg warm. Later nam ik de bus naar het centrum. Ik wilde naar Kangaroo Point, maar toen ik het van de waterkant bekeek, leek het toch niet zo interessant. Ik filmde wel wat. Toen door de Botanic Gardens gelopen. Alleen het begon ineens super hard te regenen en onweren. Een tijdje blijven schuilen, allen het duurde zo lang dat ik toch ben gaan lopen naar de overdekte winkels. Ik had een xxxx tour geboekt, maar ik wist niet welke bus ik moest hebben. Ik had ook geen zin om het uit te zoeken, dus toch maar weer naar de camping gegaan. ’s avonds zag ik allemaal vleermuizen vliegen. Wel geinig.

10 november

’s Morgens de campervan naar de garage gebracht om de v-snaar te maken en naar het centrum gegaan om te shoppen. Ik kocht een tent en wat extra bestek, want ik was ondertussen alle messen kwijt. ’s Middags kreeg ik te horen dat de benzine pijp lek was. De tank ging wel elke keer erg snel leeg en de campervan liet ook elke keer vlekken achter. Dit geintje zou zo rond de $800 gaan kosten. Dat was dus geen leuk bericht. ’s Avonds had ik een pizza van Dominos pizza gegeten en blue Heelers gekeken.

11 november

’s Morgens vroeg was het warm en dus vroeg wakker. Eerst een extra nacht betaald en toen naar het centrum gegaan. Roze sandaaltjes (of wat het dan ook zijn) gekocht. Ook nog wat souvenirs gekocht. Ik had weer een tour geboekt bij de XXXX brouwerij voor 2 uur. Om half 2 was ik bij de bushalte en toen was ie net weg. En er ging ook geen een om kart voor. Dus weer geen toer. Toen naar de bioscoop gegaan en de film The Forgotten gekeken. Ik had voorstukjes op tv gezien en hij leek me erg goed. En dat wij ie ook. Een paar keer schrok ik me echt rot en had ik kippenvel. Later naar de supermarkt gegaan en eten op de camping gemaakt. In de avond lekker buiten een potje kaarten.

12 november

’s Morgens om 8 uur de campervan bij de garage achtergelaten en naar het centrum gegaan. Toen XXXX gebeld en een tour afspraak gemaakt voor 12 uur. Ik was alleen vergeten dat ik gesloten schoenen moest dragen en ik had open schoenen aan. Dus ik moest nieuwe schoenen kopen. Dat vond ik echt heel erg (not). Ik had al erge leuke gezien, alleen ik vond ze iets te duur. Nu moest ik ze wel kopen. Daarna wat gegeten, een koelkastmagneet gekocht en even in het museum rondgelopen. Toen naar de brouwerij gegaan. Ik kon eerst de ingang niet vinden. Binnen mocht er niet gefilmd of gefotografeerd worden. Ik kreeg allemaal info te horen en zien over de historie en hoe het gebrouwen wordt. Ik kreeg ook een rondleiding door de brouwerij zelf. Er werd echt super veel pier per dag gebrouwen. Er werd 14 miljoen liter water per dag gebruikt. Daarna in het café wat biertjes geprobeerd. Daarna de bus gepakt en de campervan opgehaald. Ik moest bijna $800 betalen. Er was ook nog iets afgebroken en als dat fout ging, dat is de hele motor eraan. Dit moest ergens gelast worden en zou rond de $250 zijn. Eerst sparen. Daarna gaan rijden richting Nimbin. Het was super druk op de weg Heel Brisbane ging volgens mij naar The Gold Coast. De laatste 25 km was door mooie natuur met slingerweggetjes, dus het duurde erg lang. In Nimbin was het al rustig, want het was al laat. In NSW was het één uur later. Naar Granny’s Farm gereden en de campervan geparkeerd. De mensen waren erg vriendelijk. ’s avonds potatoe & leek soep gegeten. Later pool gespeeld en gekaart.