Mijn aller eerste stop: Sydney. Met een jetlag, lekker de toerist uithangen en ook al meteen werken, werken, werken.
Jetlag
4 augustus 2004
Na weer niet geslapen te hebben, kregen we weer ranzig ontbijt. ’s Morgens in Sydney aangekomen. Bij de paspoortcontrole scande mijn paspoort niet, dus moest ik ergens anders wachten. Uiteindelijk mijn visum gekregen en een sticker in m’n paspoort. De politiehonden kwamen nog even m’n koffers besnuffelen. Toen met een busje naar Kings Cross gegaan, nadat we de hele stad doorgereden waren. Funk House zit op een hele drukke straat. De kamer kijkt hierop uit. Het was een kleine kamer met een bed, tafel, stoel, tv, koelkast, spiegel & een ventilator. Deze had ik alleen niet nodig, omdat het vrij koud was in Sydney. Van 11:00 tot 19:30 heerlijk geslapen. Daarna bij de McDonalds gegeten en meteen weer gaan slapen tot 1:00 uur. Toen was ik klaar wakker door het tijdverschil. Gelukkig is Kings Cross 24 uur per dag geopend, dus wat rondgelopen (vet veel prostituees), pizza gehaald en wat gedronken. Om 3:30 weer gaan slapen.



Toeristje spelen
5 augustus 2004
Om 7:30 weer opgestaan en wat spulletjes bij de supermarkt gekocht. Even lekker op het vet mooie dakterras gelounched en in een lunchroom gaan ontbijten (toast met roerei). Via Hyde Park (vet mooi!) naar het centrum gelopen. Daar mijn tax file number (sofinummer ofzo) aangevraagd en een bankrekening geopend. Via de Royal Botanic Gardens naar de Harbour Bridge gelopen. Natuurlijk als iedere toerist, lekker veel foto’s genomen. Een kijkje genomen in de wijk the Rocks & op een terrasje aan de darling harbour een heerlijke salade gegeten. In het hostel weer lekker op het dakterras gezeten, alle informatie boekjes gaan lezen (vooral alle kortingsbonnen eruit gescheurd) en om 20:00 uur heerlijk gaan slapen.








Sight seeing
6 augustus 2004
Bij Roys gaan ontbijten. Mijn bord was zo vol dat het onmogelijk was om het op te eten, ik had pannenkoeken met banaan. In een internetcafé m’n eerste email richting Nederland gemaakt, maar per ongeluk weg gedrukt dus moest ik overnieuw beginnen. Toen een kijkje bij Sydney Aquarium gaan nemen. Daar wat foto’s gemaakt en gefilmd. Daarna door Tumbaling Park gelopen en in de Chinese Garden foto’s gemaakt met een Chinees outfit aan. Ik was zo verschrikkelijk moe dat ik om 20:30 in slaap ben gevallen.









Finally weekend
7 augustus 2004
Om 6:00 uur wakker geworden omdat een groepje onder mijn raam stond te zingen (tja zaterdagochtend in Kings Cross). Om 9:00 uur opgestaan en ontbeten bij Q-point met een big breakfast. Daarna naar Bondi Beach gegaan. Daar een kipsalade gegeten bij Speedo’s. Terug in Kings Cross in een sportcafé wat gaan drinken en een rugbywedstrijd tussen Australië en Nieuw Zeeland gaan kijken. Op het dakterras nog gezellig wat gedronken. Iedereen was klaar om uit te gaan, maar ik was heerlijk gaan slapen.



Sydney Tower
8 augustus 2004
Om 6:00 uur weer wakker door zingende mensen. Toen naar Bondi Beach gegaan, want daar was de City Run met zo’n 40.000 mensen. Later zelf gekookt (soep) en op het dakterras gegeten. Daar een beetje een planning gemaakt. ’s Avonds naar de Sydney Tower gegaan en op de tower gegeten. Ze hadden alle soorten vlees die ze gewoon voor je neus vers afgesneden, ik nam struisvogel en kangaroo. De kangaroo was super lekker, maar de struisvogel was een beetje te zout. Het restaurant draaide rond zodat iedereen de heel omgeving kon zien.
Mobieltje
9 augustus 2004
Om 7:30 uur wakker omdat ze buiten aan de weg aan ’t werk waren. In de openbare keuken met spaghetti ontbeten. Daarna bij de supermarkt een mobieltje gekocht. Op internet naar werk gezocht, maar er was niet veel te vinden. Dus het centrum ingegaan en daar bij world wide workers vet veel formulieren ingevuld en een type test gedaan. ’s Avonds naar de Empire gegaan en daar killer pool gespeeld met zo’n 20 man. Erg leuk om te doen, maar ik was erg snel af. De volgende dagen weer op zoek naar werk gegaan, dus een aantal uitzendbureaus afgegaan. M’n mobiel verzond geen sms’jes, dus een hele tijd met de operator aan de telefoon gehangen. Ik had 0031 getyped, maar het moest +31 zijn Tja hoe moet ik dat weten! Bij het hostel was mijn bankpas gearriveerd, dus deze geactiveerd.
Work, work, work
14 augustus
Met de trein naar central station gegaan. Op Paddy’s market een cd-speler en handdoek gekocht. Bij McDonald’s gelunched en nog wat van de Olympische spelen gekeken. ’s avonds in de tv-room met z’n allen voetbal gekeken en lekker een six-pack Tooheys (bier) en 2 flesjes Mud Shake (chocolademelk met vodka) gedronken. Later wat bij Hungry Jacks gegeten (is in Nederland gewoon Burger King). Op m’n kamer nog wat Olympische Spelen gekeken en om 2:30 lekker gaan slapen. 16-8 M’n eerste werkdag! Om 9:00 uur opgestaan en naar het uitzendbureau gegaan om het werkadres + m’n werkschoenen op te halen (waar die voor nodig zijn???). Daarna m’n traveller cheques op m’n bankrekening gestort en in een internetcafé muziek gedownload en op cd gebrand. Om
15:00 uur begonnen met werken. Ik moest stickers op verzekeringsmapjes uit het jaar 200 voor Christus plakken, dan scannen en informatie in de computer invoeren. De veiligheidsschoenen zijn nodig omdat het in een magazijn met dozen is. Ik had 3 pauzes, dan kon je wat eten in de kantine (wel zelf meenemen) en op internet. Om 23:00 uur was ik klaar met werken en bij de McDonalds gaan eten. De rest van de week was net zo.



Exploring
21 augustus 2004
Met de monorail naar Paddy’s Market gegaan en vet verdwaald (zonder kaart!). ’s Avonds naar een restaurant gegaan dat aanbevolen werd in de Lonely Planet. Aangekomen bleek ’t echt te netjes te zijn, dus naar een andere gegaan. Daar lam gegeten voor vet veel geld. Met een groep uit het hostel biertjes gedronken in de tv-room & daarna naar de Worldbar gegaan. Daar een Illusion besteld. Dat was een soort cocktail, maar dan in kleine theepotjes. Erg duur, maar wel lekker. Ik had erg veel gedronken en lag laat op bed.
Echt weekend
22 augustus 2004
Natuurlijk flink uitgeslapen. Lekker gewandeld naar Elizabeth Bay & Potts Point. Later met de trein naar de Darling Harbour gegaan en bij de Blackbird ’n pasta gegeten. Thuis aangekomen reed er een beschilderde bus met ghostbusters muziek langs. Wel grappig, maar was net te laat om te filmen.
Tja, hier moet ook gewerkt worden
23 augustus t/m 27 augustus: Hele week gewerkt.
Taronga Zoo
29 augustus 2004
Met de ferry naar Taronga Zoo gegaan. Vanuit de ferry kon ik mooie foto’s maken van de Harbour Bridge en het Sydney Opera House. M’n eerste koala’s gezien en er waren allemaal rare reptielen.De bird show was echt gaaf. Met uitzicht op de Harbour Bridge en het Sydney Opera House vlogen er allemaal vogels heel laag over het publiek. Daarna naar de chimpanzees gegaan, want die werden gevoederd. Erg leuk om te zien. Toen naar de seal show gegaan. Leuk om te zien hoe ze al die trucjes doen.


Lijstjes, lijstjes
30 augustus t/m 3 september 2004
Deze dagen begonnen met werken om volgens op zoek te gaan naar een campervan. Bij veel verschillende verhuurbedrijven prijzen en voorwaarden vergelijken en zoeken in krantjes.
Natuurlijk ook al druk bezig met het plannen van reisroute. Ik maakte lijstjes van plaatsen die ik wilde bezoeken, natuurgebieden die ik wilde verkennen en welke routes die ik wilde rijden.
En voor het eerst naar een 3D film. Leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is, alleen ben ik niet zo van science fiction.
The World Bar
4 september 2004
Heerlijk uitgeslapen, ontbeten in de Krave en vervolgens naar de kapper. Terug in het hostel, sloot ik me aan bij de andere backpackers in de tv-room voor een gezellige borrel. Later op de avond, rond 23:30 uur, vertrokken we met een groep van ongeveer 25 mensen naar The World Bar. Heerlijk gedanst met z’n allen.
Sparen
6 september t/m 9 september 2004
Deze week was weer gevuld met werken en het zoeken naar een geschikte campervan. Ik had het idee om er eentje te huren voor een weekend, maar helaas bleek dat niet mogelijk te zijn. Ik besloot nog drie weken door te werken voordat ik echt op pad zou gaan. Het gaf me de kans om te sparen zodat ik een caravan kon kopen.
Info
Staat: New South Wales

