Fraser Island

19 november

’s Morgens gedouched, spullengepakt en uitgecheckd. Toen naar het centrum opzoek naar een koelkast magneet en eten. Alle winkeltjes waren nog dicht. Ergens ontbeten met 2 crousantjes. Daarna een koelkastmangneet met een bodyboarder, zonnebrand, t-shirt en een zonnebril gekocht. Toen naar Dingo’s in Rainbow Beach gereden. Het was 2 uur rijden. Daar ingecheckd en toen naar de wineklstraat gelopen. Daar rondgekeken en een bal gekocht. Toen ik bij de campervan aankwam was m’n zonnebril weg. 10x over het veld gelopen en terug naar de winkelstraat gegaan, maar niet gevonden. Ook Indra een smsje voor haa verjaarda gestuurd. ’s middags werd er een praatje gehouden over Fraser Island door Turtle. 3e keer dat ik hem tegenkwam. Ook kwam ik wat mensen tegen van de Noosa trip. Ik kwam in een groep van 11 man met 5 Nederlanders. Toen drank besteld en naar de supermarkt gegaan. ‘savonds spullen gepakt en om 7 uur kregen we burrito’s geserveerd. Erg lekker, maar wel heet! Later werd er nog een vuurshow gegeven.

20 november

De volgende ochtend om half 7 opgestaan en alle spullen ingepakt. Daarna ontbeten met pannenkoeken. Was best lekker. Daarna uitgecheckd en de spullen naar de auto gebracht. Daar waren ook al een paar anderen van mijn groep. Met z’n allen alle spullen nagekeken en de 4 wheel drive ingepakt. De drank ging natuurlijk in de koelbox. We kregen uitleg en iemand ging ons helpen met alle spullen op het dak inpakken. We ging met een pontje naar Fraser Island. Daar over het zand gecruised achter de leider aan. Het was in ’t begin wel ’n beetje eng door ’t slingeren. We kwamen langs een bootwrak, daar gestopt en foto’s gemaakt. Zonder leider reden we later naar een camping. Alleen we moesten er al om 9:30 stil zijn, dus een plekje op het strand gezocht en daar de tenten opgezet. We hadden twee grote tenten waar we met z’n allen in sliepen en deze hadden we helemaal verkeerd opgezet. Daarna wilde we naar een meer gaan lopen, alleen wisten we niet precies waar we heen moesten. We volgden een pad en kwamen uit bij een sand blow. Het was een erge grote berg met zand. Een aantal gingen naar boven lopen en de rest (waaronder ik) bleef lekker beneden in de schaduw liggen. Het tij kwam uit om 3:45, dus we mochten van 1:45 tot 4:45 niet op het stand. Om half 5 het strand opgegaan, maar we moeten toch nog even wachten. Toen naar Indian Heads gereden en twee mensen een lift gegeven. Hun auto was kapot gegaan. Toen we boven aankwamen zagen we wilde paarden. In de oceaan zagen we stingers en schildpadden. Daar een tijdje gezeten. Voor het donker werd terug naar onze tenten gegaan en gaan koken. Er moest alleen gekookd worden met de autolampen aan. Het kampvuur wilde niet aan. We hadden steak, salade en aardappels. Na heel lang proberen deed het kampvuur het. Daar omheen gezeten met biertjes. Sommige hadden te veel gedronken en gingen dansen en vallen. Pas laat gaan slapen. In onze tent lag iedereen kris kras door elkaar en in elkaars slaapzakken.

21 november

De volgende ochtend om half 7 de tent uitgebrand, want we stonden vol in de zon. Toen ontbeten met corn flakes. Er kwam ook een ranger langs om te checken of we dingo’s hadden gezien. Daarna de tenten afgebroken en alle spullen op de auto gegooid. Toen naar Lake Wabby gereden. We moesten ook een stuk lopen. Het was een berg zand waarvan je naar beneden kon rennen zo de lake in. Elk jaar wordt het meer 3 meter kleiner doordat het zand erin waait. Daarna ’n tijdje gelegen en gezwommen. Opeens kwam er iemand vragen of we iets met suiker hadden. We gaven wat cola. Hij kwam later weer terug en we gaven onze limonade. Er had iemand suikerziekte. Het ging daarna beter en kregen we wat biertjes als bedankje. Daarna naar Lake McKenzie gereden. Dit was over een inland track van 11 km. We vlogen up & down. We probeerde de eieren goed te houden, maar deze vlogen een keer tegen het dak. Bij het meer eerst lunch gaan maken. We hadden eieren en worstjes op brood. Daarna een duik genomen en een tijdje de bal overgegooid. We moesten weer wachten tot het veilig was om te rijden. Toen via een inland track naar een camping gereden. Daar moesten we om 9 uur stil zijn en geen kampvuur hebben. Dus weer een plekje op het strand gezocht. Dit keer alleen tussen een paar bomen in de schaduw. Toen de tenten opgezet en gaan koken. Er kwam ook een dingo langs. Me mammie belde ook nog. Toen kip met rijst gegeten. Later even om het kampvuur gezeten, maar iedereen was moe en ging vroeg naar bed.

22 november

De volgende ochtend alles ingepakt en gaan rijden. In een klein dorpje gaan ontbijten en een magneet gekocht. Daarna terug gaan rijden naar de boot. Ondertussen veel wijn gedronken en iedereen was dronken. Sommige van de Britse meiden waren er erg aan toe. Die foto’s bespaar ik jullie. Ik moest er zelfs eentje helpen met plassen. Op de boot bleven we allemaal in de auto om eentje vast te houden. Toen we weer op land aankwamen waren er een heleboel dolfijnen die uit het water sprongen. Alleen ik kan het niet meer herinneren. Bij het hostel alles uitgepakt en ’s avonds met een paar van onze groep gaan eten.