Kiama Blowhole
06 januari 2005
‘smorgens uitgechecked en naar Kiama gereden. Daar ging ik naar een blowhole. Echt heel gaaf. Er spoot uit een gat in een rots een heleboel water omhoog. Toen de campervan op een camping naast het surf strand geparkeerd. Op het strand heerlijk gebodyboard, alleen het water was super koud.
Batemans Bay
07 januari
smorgens zonder te betalen van de camping gereden en richting Ulladulla gegaan. Daar was alleen geen camping voor een normale prijs, dus doorgegaan naar Batemans Bay.
Narooma
08 januari
De volgende ochtend naar Moruya gereden, want daar was ’n marktje. In ’n winkeltje kocht ik ’n wetshirt om in te bodyboarden. Toen naar Palmany gereden en op ’t strand gaan bodyboarden met m’n nieuwe wetshirt. Deze hield mij veel warmer. Daarna naar Narooma gereden, alleen alle campings waren erg duur. Iets verder gereden naar ’n camping aan ’n meer. Daar lekker getennist.
Eden
09 januari
De volgende ochtend richting Merimbula gaan rijden. 2 campings gebeld, maar deze waren duur of vol. Bij ’n tankstation een nieuw NRMA camping boek gekocht en naar Eden gereden. In ’t centrum naar ’n lookout gegaan. Daarna boodschappen gedaan en naar ’n camping gereden, duur maar ok. In ’t zwembad lekker gezwommen. ‘savonds op ’t strand gefrisbeed en m’n agenda bijgewerkt.
Mallacoota
10 januari
‘smorgens naar Mallacoota gegaan. Daarna naar de camping gegaan. Ik reed erover heen, maar kon de receptie niet vinden. Uitendelijk gevonden, maar kon ik m’n plekje weer niet vinden. ’t was ook zo groot! ’t was geen strand meer, dus in ’t meer gaan vissen.
11 januari
De volgende dag naar ’t strand gelopen. Dit was ’n zandbank tussen het meer en de oceaan. Dus moest ik het hele meer rondlopen om op ’t strand te komen. Daar heerlijk gebodyboard en liggen zonnen. ‘smiddags was ’t water level lager, dus kan ik terug door ’t meer lopen. Gewoon met al m’n spullen op m’n bodybaord.
Marlo
12 januari
Naar Cape Conran gereden, maar de camping waar ik heen wilde was ver offroad dus die toch maar niet genomen. Daarna lekker op een rots bij het strand gezeten. Hierna naar ’n ander gedeelte gereden en even rondgelopen. In Marlo in ’t centrumpje een camping genomen. Er was ook een Jetty aan de uitmonding van de Snowy River. Hier een tijdje gevisd. Er waren een heleboel speedboten.
Lakes Entrance Nighttour
13 januari
Naar the Lakes Entrance gereden en bij het informatiecentrum een Wildlife Nighttour geboekd. Ook per ongeluk ’n paar kaarten gestolen. Daarna op het strand uiteraard weer gebodyboard. Later naar ’n klein plaatsje gereden dat Nowa Nowa heet. De tour was hier vlakbij, dus daar op de camping gaan staan. Later waren alle winkeltjes dicht en had ik geen eten. Dus maar wat eitjes gekookd en gebakken. Ik had ook geen drinken, dus maar wat water uit de koelkast gestolen, sorry. ‘savonds de tour gaan doen met nog 4 andere mensen. In de schemering zagen we allemaal gliders. Echt rare beestjes. Ze springen van de ene boom naar de andere en als ze tegen de andere boom kletteren hoor je: aaaahhhh. Echt vaag. Later hoorde we uilen en kikkers en zagen we een wallabie. Ook even de sterren bekeken. Het was zo donker in de omgeving dat ze super goed te zien waren.
Paynesville
14 januari
smorgens ontbijt gehaald bij de receptie, lekker broodje salade. Gezond he! Toen naar de Lakes Entrance gereden en daar kocht ik een wetsuit. Naar ’t strand gereden en m’n wetsuit getest. Het bodyboarden was heerlijk met m’n wetsuit aan!!! Ik als koukleum… ‘smiddags naar Paynesville gereden en flink wat boodschappen gedaan, wil niet weer zonder eten komen te zitten. Toen naar een camping gereden, alleen deze was al dicht. Aangebeld, maar er was niemand. Maar naar ’n andere camping gereden en die was gelukkig open. savonds kon ik geen tv kijken want ik had geen goed bereik met m’n antennetje. Daarna zelf spaghetti gekookt, goed he.



