Tweede baantje in Stanthorpe

Deze week ging mijn tweede baantje in Stanthorpe van start. Super gezellige groep mensen en prachtige locatie.

4 oktober

’s Morgens om half 6 ging de wekker, maar besloten om niet te gaan werken omdat het toch maar voor een paar dagen was en het was zo ver rijden. Dus lekker blijven liggen. Later opgestaan en gedoucht. Toen 3 Japanners een lift gegeven naar het centrum, om vervolgens naar het uitzendbureau te gaan. Ze zei dat ze dacht dat we bij de buren zouden beginnen, maar ik deed alsof ik van niks wist, dus ze ging iets nieuws voor me zoeken. Even lekker ontbeten met scrumbled eggs bij The Coffee Spot. Daarna rond gelopen en in winkeltjes gekeken. Toen belde het uitzendbureau en daarheen gegaan. Ze had iets gevonden voor drie weken, start dinsdag, morgen dus. Top! Even naar de supermarkt, gerelaxt op de camping, mailtjes gestuurd, even getennist en in de avond worstjes met maiskolfjes gegeten.

5 oktober

Om 6 uur opgestaan en naar mijn tweede baantje in Stanthorpe gereden, bij The Granite Belt. Ik begon om 7:00 uur. Eerst legde John uit wat te doen, daarna ging hij weg en kwam z’n vrouw Rhonda en later hun dochter. Deze nectarine platen waren veel groter dan de vorige. En ook veel meer. Deze mensen hadden wel zo’n 10.000 planten. De campervan stond naast de planten geparkeerd, dus ik kon lekker mijn pauzes daarin houden. Ik had een kwartier pauze om half 10, een uur om 12:00 uur en een kwartier om 15:00 uur. Er liepen ook vier honden rond. Sweny, Fudge, Stompie (omdat hij geen staart had) en Busta. Busta was blind, dik en super lief. Sommige bomen waren erg hoog, dat we ze met ladders moesten doen. Ik kreeg een beetje lamme armen van het omhoog houden. Ik werkte tot 17:00 uur en toen met de campervan naar het huis gereden. Daar kreeg ik een doos verse eieren, super lief. Het was maar 20 minuten terug rijden naar de camping. Daar gedoucht, Neightbours gekeken en pasta Bolognese gegeten.

6 oktober

’s Morgens alle spullen in de campervan gedaan en naar het werk gereden. Weer een dagje gewerkt en ’s middags naar de supermarkt gegaan. Vervolgens naar een andere camping gereden, namelijk Top of the Town. Daar één week betaald voor $120. Ik stond naast de bbq area, wel handig. Er was een koelkast met vriezer en licht. Dat is wel nodig aangezien het al donker is rond 18:00 uur. Er was ook een zwembad, ping pong tafel, internet en een tv room. Daarna door de drive-in bij McDonalds gereden en lekkere burgers besteld. Deze op de camping opgegeten. Ook patatjes en een sunday ijsje toe.

7 oktober

Gewerkt. Op de camping gaan koken. De vis en aardappeltjes moesten onder grill. Alleen de grill werkte niet. Die dus meteen weggegooid. De aardappels in een pan met olie gegooid. Dat was zwaar mislukt. De vis en witte bonen waren ok. Daarna op internet gegaan en mailtjes naar Marga en oma gestuurd.

8 oktober

Om half 7 opgestaan en gaan werken. De dag ging erg snel. ’s Middags ging ik naar de supermarkt en kocht ik drie maaltijden en een kaart voor mijn pappie. Op de camping mince beef curry gemaakt. Dat gegeten met mashed potato en brood. Was erg lekker. Daarna gedoucht en ’s avonds in bed Bridget Jones diary gekeken. Ook nog me agenda een beetje bijgewerkt. Het is soms wel moeilijk om het up to date te houden. Als ik het soms vergeet dan moet ik echt goed terug denken met wat ik ook alweer allemaal gedaan had. Maar tot nu toe heb ik het goed bijgehouden.

9 oktober

Om 7:00 uur begonnen met werken. Tussen de middag even naar het tankstation gegaan. Die man vertelde over de sterke zon. hij had allemaal littekens op zijn armen waar kanker was weggesneden. Er was ook een stuk uit z’n nek weggesneden. Niet echt fijn. Dus maar goed insmeren elke dag! ’s Middags kwam John met een lizard naar me toe. Deze zat op één van de platen. Gelukkig dat ik die niet tegen kwam. Aan het einde van de dag namen we foto’s van de hele werkgroep. John had een boek met vogels in Australië meegenomen. Echt een heel dik boek met vet veel vogels. Hij weet echt alles van vogels. Hij kan elke vraag die wij stellen beantwoorden. Iemand kreeg een vishengel en wormen. We gingen met de kleinkinderen op zoek naar een paar rare beestjes, genoemd crayfish. Deze vonden we in een dam ergens achter de plantage. ’s Avonds thuis iets met worstjes gemaakt. Was erg lekker.

10 oktober

Zondag, lekker uitgeslapen tot een uur of tien. Toen het bed afgehaald en twee wassen erin gegooid. Echt raar, alle wasmachines wassen daar met koud water. Daarna scrubled eggs met toast gegeten. Even op internet en mailtjes gestuurd, om vervolgens de was op te hangen. Toen naar Storm King Dam gereden een een tijdje gevist. Het was wel een mooie omgeving. Er was ook een familie allemaal watersporten aan het doen, zoals waterskiën. Wel lom om te zien. Daar langs een rivier gelopen voor een mooi plekken, super mooi wandelpad. ook nog wat van gefilmd. Daar gezeten tot het pikdonker was. Dat was dus al om half 7. Toen naar de camping gegaan en daar biefstuk met gebakken aardappeltjes gegeten. Was erg lekker. Ook nog me pappies kaart op de post gedaan, dan komt die in ieder geval op tijd aan voor z’n verjaardag.