Voor het eerst een rodeo meegemaakt, namelijk de Warwick Rodeo. Helemaal in stijl met mijn cowboy hoed natuurlijk.
29 oktober
Om 9 uur opgestaan, afwas gedaan, ingepakt en om 10 uur vertrokken. In het centrum naar de campingshop voor een visvergunning, wormen en 2 nepvisjes. Daarna 2 tapes voor de camera en pie’s als ontbijt gekocht. Toen naar Warwick gereden. Eerst 2 nachten op de camping betaald en de tafel op mijn plaats gezet. Daarna naar Leslie Dam gereden. Ik wilde een boot huren, maar er was alleen één klein bootje en geen manager. Dus van de keien gaan vissen. Ik viste eerst met mijn nepvisje, alleen na 2x vastgezeten te hebben ging ik maar met wormen. Één van de gevangen vissen gedood en in de coolbox gedaan. Om half 6 terug naar de camping gegaan. Daar een was erin gegooid, want deze wasmachines hadden warm water. Toen Neightbours gekeken en later 3km naar het centrum gelopen. Daar was een carnival bezig. Het was erg druk. Even rondgelopen en naar de supermarkt gegaan. Daarna teruggelopen en ging ik de vis fileren. Echt vies werkte met al die ingewanden. Het had erg veel graten, dus was het moeilijk snijden. Uiteindelijk een stukje in folie met citroensap en peper op de bbq gegooid. Samen gegeten met bonen, mash en kipnuggets teriyaki. De vis smaakte een beetje vissig. M’n handen stonken erg. Daarna afgewassen en het schone bed opgemaakt. Later toen ik ging tandenpoesten kwam er een maan het vrouwen toilet binnen en plaste in één van de douches. Hij kwam naast me staan en begon te brabbelen. Hij was erg dronken en had een hoofdwond. Had de politie gedaan, zei hij.
30 oktober
Rond 8 uur opgestaan, gedoucht en naar de rodeo gelopen. Er was een kermis voor de kinderen, een markt en het rodeo veld. Er waren allemaal verschillende sporten: bull riding, wild horse race, rope & tie (één persoon gooit een touw om de baby stier z’n nek, goot hem op de grond en bind z’n achterpoten vast), team roping (één person gooit touw om nek en de ander gooit een touw om zijn achterpoten). Op de markt kocht ik een witte cowboy hat en een grote emmer met suikerspin. De hoed was erg lekker tegen de zon. ’s middags was het erg warm. Rond half 5 even terug naar de camping gegaan voor een pauze. Daar lekker flesje speciaal bier gedronken. ’s Avonds was het erg koud. Daar had ik een Indien saté special gegeten en een biertje gedronken. Dat was allen zou koud dat ik daarna wat warms haalde. Ik had lekkere warme chocomel. Toen het afgelopen was naar de camping gelopen. Rond 10 uur was ik thuis.
31 oktober
Om 9 uur opgestaan en ontbeten. Om half 12 was ik weer op de rodeo. Eerst op de tribune lekker in de schaduw gezeten. Er was ook een junior race en de jongste deelnemer was zo’n 3 jaar oud. Echt een gek gezicht zo’n groot paard met zo’n klein kindje. Ook een koelkastmagneet met Warwick erop gekocht. Later de finales in het gras bekeken. Dit gefilmd. Even gedart op de kermis en een dolfijntje gewonnen. Daarna naar de campervan gelopen en naar Stanthorpe gereden. Eerst naar mij oude camping gereden om op internet het adres van mijn nieuwe baas te bekijken. Daarna kwam ik John en Francis tegen. Deze gaven mijn trui terug die ik op mijn werk in een boom had laten hangen. Daarna naar Blue Topaz gereden en een week ($100) betaald. Toen ik de tv aanzette had ik perfect beeld. Ik was geschokt van alle kleuren. De laatste weken alleen maar tv met sneeuw gekeken. Toen spaghetti, cipolata’s en mash gegeten. Daarna Idols gekeken.
1 november
’s nachts om 3:15 werd ik wakker omdat mijn reisgenoot aan het overgeven was. Om 6 uur ging de wekker, maar ik ben toch ook maar niet gaan werken. Om half 7 mijn nieuwe baas gebeld om af te zeggen. Om 10uur naar het uitzendbureau gebeld. Mijn baas wilde me nog steeds hebben voor dinsdag. Toen de hele dag gerelaxt. Ook een was erin gegooid. Ik had een beetje bekeken waar ik allemaal heen wilde, agenda bijgewerkt en lekker radio geluisterd. ’s avonds tomatensoep met brood gegeten. En lekker tv in bed gekeken. Ook de film Bend it like Beckham gekeken.
2 november
’s nachts om 3:15 werd ik weer wakker omdat mijn reisgenoot aan het overgeven was. Dat ging de hele nacht zo door. Mijn baas maar gebeld, die zelf ook een beetje ziek was. Om half 12 was mijn reisgenoot zo ziek, dat ik naar de receptie ben gegaan. Haar man bracht ons naar de eerste hulp. Daar een formulier ingevuld en gingen ze z’n hartslag, bloeddruk etc testen. Er ging een virus in de ronde, zei ze. Ze gaf een zakje met iets en hij moest elke 10 minuten 30ml drinken. Als het om 2 uur niet beer was, moesten we terugkomen. Toen een taxi gebeld en naar de camping gegaan. Na een tijdje ging het wel wat beter. Toen mijn baas gebeld en z’n voicemail ingesproken dat ik de volgende dag kwam. Ook de campervan een beetje schoongemaakt, want hier ene daar was kots. ’s avonds kippensoep gegeten.
3 november
Weer niet gaan werken en het regende ook flink. Ik heb me vooral beziggehouden met mijn puzzelboekjes. Later de maten van de gordijnen opgenomen, want ik wil misschien nieuwe kopen. ’s Avonds gekookte aardappeltjes met doperwtjes en worteltjes gegeten. Later Blue Heelers etc gekeken.
4 november
’s Morgens om kwart voor 9 opgestaan. Het was toen al warm. Als ontbijt een blik vruchtjes uit de kiosk gegeten. Later eitjes gekookt. Even lekker naar The Melbourne Cup liggen kijken. Reisgenoot nog steeds mega ziek, alleen maar kotsen. Om 2 uur naar de receptie gegaan om het telefoonnummer van een dokter gevraagd. Deze gebeld en een afspraak gemaakt om 3 uur. Daar allemaal formulieren invullen en lang wachten. Hij kreeg een injectie en 3 soorten medicijnen, die we bij de apotheek konden ophalen. Ook geld gepind, want ik was blut. Daarna terug gereden naar de camping en de restjes van de dag ervoor opgewarmd.
5 november
Om 9 uur wakker. Het regende, dus het was niet zo heet. Toast gegeten en lekker informatie gelezen. ’s middags mijn Peter Pan pakket geboekt, startende op 15 november. Daarna naar het centrum gereden en naar de garage gegaan. Daar liet ik mijn lekke reserve band maken. Ook meteen een service laten doen. Toen naar het internetcafé gelopen en Grandprix tickets gekocht. Het was in totaal $1120 met hotel. De Grandprix lijkt me echt een super ervaring. Ticket was voor de Senna stand en 3 nachten in een hotel. Daarna een mailtje van Kitty gelezen en terug naar de garage gelopen. Hier $111 betaald voor de service en de band. Ik was echt sper blij dat dit gedaan was, zodat ik zondag veilig kon gaan reizen. Daarna ergens heen gegaan voor nieuwe nummerplaten. Alleen NSW platen konden alleen vervangen worden in NSW en niet in QLD. Dit dus laten zitten en naar McDonalds gereden. Dit opgegeten op de camping. Daarna lekker tv gekeken, agenda bijgewerkt en de film Spy Game gekeken.
6 november
Om 8 uur was het echt warm en de deuren open gedaan. Daarna kon ik alleen niet meer slapen. Later gaan douchen. Toen alle boekjes weggegooid en nieuwe plaatsjes gegeven. Ook de route naar Brisbane en de nieuwe camping gepland. Daarna naar het centrum gereden en ontbeten met scrumbled eggs bij de Coffee Spot. Alles ging al bijna dicht, want het was bijna 12 uur. Op zaterdag sluit alles rond die tijd. Op de camping lekker gezeten en radio geluisterd. ’s avonds naar Eagle Boys gegaan en 2 large pizza’s, knoflook brood en een Vienetta ijstaart gehaald voor $23. Ook bij een videotheek naar binnen gegaan en 2 dvd’s gekocht. Scare Face en The Blare Witch Project. Later Kitty gebeld. Ook Annita geprobeerd, maar die nam niet op. En ook met oma gekletst.



