Sydney Clovelly

Kerst en oud & nieuw gevierd in een hostel Sydney Clovelly. En een groot christmas beach party op Bondi Beach.

23 december 2004

’s Morgens om half 8 ging de wekker, maar ik zette hem uit en bleef nog even lekker liggen. Later alle spullen gepakt en uitgecheckt. Toen richting Sydney gereden. Onderweg ergens gestopt voor ontbijt. Ik had een wrap en een appelflap.

We kwamen rond 1 uur in Sydney aan. Ik filmde toen we over de Harbour Bridge reden, alleen miste ik de afslag voor de expressway. Daardoor moesten we een stukje door het centrum. Ook moesten we ergens tol betalen. Ik had alleen net geen wisselgeld, dus moest ik naar een kassa.

Toen naar Clovelly gereden. Daar ergens geparkeerd en onze spullen gepakt. Toen we op de bus stonden te wachten, bedacht ik me ineens dat we alle opladers waren vergeten. Dus snel terug gerend.

Daarna naar Bondi Junction gereden. Daar de metro naar Kings Cross gepakt en naar Springfield gerend en gelopen. Hier aangekomen was er geen publieke keuken, dat was wel minder.

Later naar het centrum gegaan. In het hotel alles ingepland. Daarna nog naar drie barren gegaan.

24 december 2004

’s Ochtends lekker gedoucht en in het centrum naar een internetcafe. Een mailtje gestuurd en opgezocht waar het hotel in Melbourne is. Daarna naar het centrum gelopen en de tickets voor Sunbeats opgehaald. Ergens ontbeten met scrambled eggs. Daarna weer geshopt.

In het hostel alles ingepakt. ’s Middags naar een internetcafé gegaan om al mijn foto’s op cd te zetten. Ik wilde ze groot en klein hebben, zodat ik ze makkelijk per e‑mail kon versturen. Dit was echt een werk. Elke keer moest ik Photoshop openen en 10 à 20 foto’s verkleinen.

’s Avonds bij Roy’s lekker lasagne met patatjes gegeten. Later nog naar twee barren gegaan en wat biertjes gedronken. We dronken ook een shot genaamd Honey Monkey, een erg lekkere bananenlikeur.

25 december 2004

 ‘s Morgens kerstcadeautjes uitgepakt en klaargemaakt voor ’t feest. Met de trein en bus naar Bondi Beach gegaan en daar bij KFC ontbeten met ’n twister.

Het feest was in ’t begin nog erg rustig, maar ze serveerde lekker Heineken bier. Op ’t balkon gaan zitten met uitzicht over ’t strand. Later naar de tent gegaan en lekker gedansd.

26 december

De volgende ochtend heerlijk uitgeslapen. Rond half 2 naar de Krave gegaan voor m’n ontbijt, scrumbled eggs. Later met de trein naar Circular Quay gegaan. Daar zat ’n aboriginal op ’n didgeridoo te spelen, daar ’n cd van gekocht. Er was ’n marktje voor ’t Opera House, dus daar gewandeld en wat dingetjes gekocht. Even bij ’t Opera Hou se gestaan om de Sydney to Hobart race te bekijken. Toen in de Botanic Gardens lekker in ’t gras gelegen. Daarna richting de Harbour Bridge gelopen en zag ik ’n street preformer, die was super grappig. Later bij de Krave ’n caesar salade gegeten en m’n pappie & oma gebeld. 

27 december

Om half 5 ging de wekker en snel naar de sportsbar gegaan. Het was erg druk op straat en ook in de bar. Daar met ’n biertje als ontbijt Liverpool-West Brom (5-0) gekeken. Daarna weer lekker gaan slapen tot ’n uurtje of 11. Daarna ontbeten in ’n restaurantje en in ’t hostel m’n Lonely Planet boek gaan lezen. Later in ’n internetcafé foto’s verstuurd en hoorde ik ’t van de tsunami. Echt erg! Zo ver was ’t niet bij mij vandaan. ‘s Avonds opzoek gegaan naar ’n restaurantje waar ik nog niet geweest was. Ik zat er in eentje, maar die had ’n menu uit Tsjechië-Slovakije, dus allemaal raar eten. Toch maar ergens anders heen gegaan waar ’t erg druk was. Het bleek ’n Nederlands restaurant te zijn. Dus meteen zuurkool besteld, yummie. ’s avonds filmpje gekeken.

28 december

De volgende ochtend lekker lang geslapen, m’n lonely planet boek gaan lezen en wat info in ’n internetcafé bekeken. ‘s Avonds pizzaatje gehaald en in de bioscoop Meet the Fockers gekeken. Super grappig!

29 december

De volgende dag niet veel uitgevoerd, maar weer heerlijk gerelaxt & wat souvenirwinkeltjes bezocht.

30 december

De volgende ochtend spullen ingepakt en met de trein en bus naar Clovelly gegaan. Daar in de hostel ingecheckt en deelde ik m’n kamer met 2 Canadezen. Daarna naar Clovelly Beach gelopen, ’n klein strandje in ’n inham. Via ’n pad naar Coogee Beach gelopen. Daar wat gelopen en gedronken. Er was ’n straat rechtstreeks naar ’t hostel, alleen deze was erg stijl. ‘s avonds met de bus naar Bondi Beach gegaan. Daar naar ’n Belgisch restaurant gegaan en biefstuk gegeten. Op de terugweg waren alle bussen steeds vol. Uiteindelijk eentje naar Bondi Junction kunnen krijgen. Daar gewacht op de bus naar Clovelly, de 1e was veel te laat en werd ineens gecanceld. Dus toen maar op de laatste bus gaan wachten, tot deze ook gecanceld werd. Er was ook geen informatie desk, dus er was geen bus naar Clovelly meer. Toen de bus naar Coogee maar genomen. Na 1,5 uur wachten & rijden had ik verschrikkelijke honger, dus meteen de McDonalds ingedoken. Daarna moest ik die steile weg weer op lopen en direct naar bed gegaan. ‘s Nachts rond 4 uur was iemand z’n sleutel vergeten en wilde via ’t raam naar binnen klimmen. Vet veel geluid en daarna heel lang wakker gelegen.

31 december 2004

Rond 2 uur opgestaan en eitjes gekookt. Later de bus naar naar Kings Cross gepakt. Daar in ’n bar ’n biertje gedronken en bij Q-Point lam gegeten. Toen de bus naar ’t centrum gepakt en daar kwam ik er achter dat veel gebieden waren afgezet en je mocht niet je eigen alcohol meenemen. Eerst in ’n park m’n biertje gedronken. Later naar Circular Quay gelopen, daar was ’t erg druk. Om 9 uur was er 1 minuut stilte en vuurwerk voor de kinderen. Toen ergens uit de drukte gaan zitten. Rond 11 uur terug de drukte in voor ’n plaatsje met zicht op de Harbour Bridge. Het was zo druk dat ik helemaal fijn geplet werd en alle kanten op ging. Ik was blij dat ’t 12 uur was. Het vuurwerk was erg mooi. Zodra ’t vuurwerk afgelopen was naar de bus gaan lopen en deze stond al klaar. Ik was als eerste terug in ’t hostel en even in de tv room gaan zitten. Daar zag ik ’n super grote spin, ’n Huntsman. Deze even gefilmd en toen doodgemaakt. Daarna heerlijk gaan slapen.