Tot eind oktober volgend jaar is de weg over de dijk gesloten. We krijgen een nieuwe weg. Hoe ziet mijn / de wereld er dan uit?
De weg is weg
Het lijkt nog zo erg ver weg, oktober 2025. Zelfs oktober 2024 lijkt nog een eeuwigheid te duren. Eigenlijk dacht ik dat de weg tot eind oktober 2024 dicht zou zijn, tot ik goed las. Eind volgend jaar! Om mijn woonwijk uit te rijden zijn er maar twee wegen, waarvan eentje dus dicht gaat. Nou is dat op zich niet zo erg, want ooit gaat hij wel weer open, maar hoe ziet mijn wereld er tegen die tijd uit?
Heden
Wat een verschil zal het zijn met oktober 2025. Nu is Nina 11 jaar oud en zit ze in groep 7. Nikki is nu 13 jaar oud en zit in 2 Havo. Remco is 46 en ik ben 43. Maar ja, dat zijn maar leeftijden. En ik hoop dat ik mijzelf tegen die tijd ook een stuk beter voel. Op dit moment ben ik namelijk een beetje de weg kwijt. Ik heb geen idee hoe dat werkt, dat rouwen. Maar fijn is het zeker niet.
De wereld
Hoe ziet de wereld er tegen die tijd überhaupt uit? Is er nog steeds oorlog in Oekraïne en in de Gaza? Ik hoop het niet. Werk ik tegen die tijd nog in Den Bosch? Ben ik dan nog developer of ben ik alweer een andere richting ingeslagen? Leeft Joe nog? Leeft Whiskey nog? Zijn er tegen die tijd nog meer mensen om mij heen weggevallen? Dat hoop ik toch echt niet. Zijn de kittens Flügel & Monster al super groot? Wat is hun karakter geworden?
Vragen, vragen, vragen en niemand weet het antwoord. Gelukkig, want we horen het ook niet te weten. Het leven is één grote verrassing. Het zou dus leuk zijn om eind oktober 2025 even terug te kijken hoe de wereld er dan uitziet. Dan schrijf ik er tegen die tijd vast nog wel een blog over.
