My weekly 19/2026 met de hele week erge verkoudheid, gestart met hormoontherapie en valeriaan, en een leuk bedrijfsetentje.
Maandag 4 mei
Ik was niet te laat op bed gegaan, maar om 0:30 lag ik nog steeds wakker. Mijn hersenen zijn dan zo hard aan het werk. Ik was niet aan het overpeinzen, maar ze stoppen gewoon niet. Dus sinds lange tijd maar weer eens een valeriaan capsule genomen. Toen heerlijk geslapen, alleen ging om 6:00 de wekker van manlief, en daarna stonden mijn hersenen weer aan. Zo vermoeiend.
Werken. Eindelijk iets opgelost waar ik al weken mee bezig was. Zo lekker. Verlossing gewoon.
Lunchen met de dametjes, pizza stokbrood. De dametjes naar de manege gebracht. Thuis ff werken aan de nieuwe hardloopwedstrijd website voor de atletiekvereniging. En de dames weer opgehaald.
Youfone sim afgesloten. Nina had die al, verhoogd. Nikki en ik overstappen van kpn. Ik ben benieuwd. Ik ga veel minder betalen met veel meer data.
Nikki ook meteen maar een iCloud abonnement. Met 5gb komen ze nergens en elke keer gezeik met dat er geen backups mogelijk zijn.
Met drie dametjes dodenherdenking. Mooi die verhalen die ze vertellen over wat ze er allemaal over weten.
Dinsdag
6:30 was Flügel raar aan het miauwen. Klonk alsof ze een muis had, dus toch maar gaan kijken. Lag ze gewoon op een stoel. Gek beest. Daarna kon ik natuurlijk niet meer slapen, dus recepten gaan bekijken.
8:15 huistarts gebeld. Kon meteen om 8:45 terecht. Ik dacht dat kan wel even snel voor mijn werk. Maar ja, het is altijd hetzelfde met die huisartsen. Pas 9:10 aan de beurt. Ze wilde niet de psycholoog in de weg zitten qua medicatie, ze kon alleen de pil aanbieden. Ik neem alles, als het maar beter word.
Gewerkt. Daarna naar de apotheek, maar wat uiteraard niet op voorraad. Thuis lunchen in de tuin met de katjes.
De dametjes vladderden lekker rond. En zo gingen ze ook avondeten in de snackbar met een groepje, onder het mom van: de vakantie afsluiten. Manlief nam een xxl Nutrition maaltijd omdat hij ging hardlopen en ik kon dus lekker curry voor mezelf maken.
En toen was de vakantie dus ten einde gekomen en moest er weer gekeken worden of er huiswerk was en voorbereiden op proefwerken.
Woensdag
Wat een nacht weer. Eerst kan ik tot 0:00 wakker, dus Haag in een valeriaan capsule genomen. Een half uur later kwam Nina bij me liggen omdat ze misselijk was. Ik was toen niet helemaal aanwezig omdat die capsule al werkte. Nina even bij me gelegen. Daarna ging ze toch weer naar haar eigen bed, maar hoorde ik haar later overgeven. Toch nog even bij haar gaan kijken. Paar uur later stikkend wakker omdat ik geen lucht door mijn neus kreeg. En Nikki moest weer vroeg op voor school. Niet dat ik eruit ga, maar ik word er wel altijd wakker van. En wakker is: adhd hersenen aan. En Red Bull komt dan natuurlijk meteen knorren. Kort nachtje dus weer.
Belastingdienst maar eens gebeld. Was alleen meer dan 30 minuten wachttijd, dus ik werd niet eens in de rij gezet. Maar een belafspraak gemaakt voor over een week. Eerder kon niet, das toch erg.
Vervolgens psycholoog gebeld, maar er werd alleen een terugbelverzoek achter gelaten. Ik ben benieuwd wanneer ik gebeld ga worden. Wel irritant dat ik dan de hele tijd mijn mobiel bij me moet houden. Uiteraard was ik niet gebeld.
Wintersport geboekt! Lekkerrrrr. We gaan weer. Een ander hotel, dit keer met zwembad, en sauna met uitzicht op de bergen en ontbijt en diner. Jummie . Ook meteen een appartement geboekt voor de heenreis. Dit keer in dezelfde plaats als mijn zwager vorig jaar. Nog net in Duitsland.
Samen op pad. Eerst Pearl, want manlief had een offerte voor zijn een nodig. Waren daar ook mijn schoonouders. Das toevallig. Daarna ff naar de kringloop.
Vroeg eten gemaakt, want de dametjes wilden naar de manege. Boerenkool en zuurkool. Samen weggebracht en meteen mijn nieuwe hormoontherapie medicijnen opgehaald. Daarna niet meer de bank uit geweest. Half 10 valeriaan capsule genomen en op bed. Knetterharde hoofdpijn.
Donderdag
Goed geslapen. Wel twee keer wakker omdat ik stikte omdat mijn neus weer vol zat. Hoofdpijn gelukkig over. Ochtendje werken.
Manlief had lunch voor me gemaakt, in de auto opgegeten. We gingen naar mijn nieuwe racefiets kijken. S Works. Mooi ding. Daarna thuis even op bed met de katjes en later Nikki.
En weer terug naar mn werk. Nog eventjes een dingetjes gedaan en toen met z’n allen met de auto naar Amsterdam. Heerlijk in het zonnetje op het terras gezeten. Later naar binnen en heerlijk gegeten.
Vrijdag
Vroeg begonnen, stiekem met de auto. Ging eigenlijk wel.
Meteen de tuin in. Twee potten bij de voordeur de boompjes verwijderd en nu staan ze in de achtertuin met de aardbeiplanten.
Red Bull los laten rondlopen. Ook buiten de poort. Alleen toen was hij dus weg. Uiteindelijk gelukkig weer gevonden. Hij zat een paar tuinen verderop.
Zaterdag
Als eerst samen naar de kaasmarkt voor bonnetje wijnwandeling. We waren er 1,5 uur van te voren, maar daar was veel te laat. Kansloos dus.
Samen mijn nieuwe fiets testen met klik schoenen. Ik viel meteen. Hele arm open. Dus gewone pedalen eronder en samen een ritje gemaakt. Prachtige omgeving en mooi zonnetje.
Daarna kapot moe en op bed gegaan. Eerst een uur gehuild en daarna twee uur als een blok geslapen.
Pijnstiller nummer 4 van vandaag en samen eten maken, en eten. Lekker visje vandaag.
Later naar Mimmie gereden en pijnstiller nummer 5. Blijf een kloppende hoofdpijn hebben. Het was een concert met trommels, maar ze deden nog meer rare dingen met geluiden en water. Ik wist echt niet wat ik ermee moest. Mijn hoofd kon er geen touw aan vast knopen, maar mijn lichaam vond het wel fijn. Dus misschien was ik er niet voor mijn hoofd, maar voor mijn lichaam.
Zondag
Heerlijk geslapen. Met valeriaan en neusspray gaat het goed. Alleen volgens Copilot moet ik echt stoppen met de neusspray omdat ik die nu al vier weken gebruik en dan juist mijn neus binnenin gaat opzetten. Dat klopt ook wel want als na een paar spraytjes de snot eindelijk weg is, dan krijg ik alsnog geen lucht. Dus ik ga vandaag proberen geen neusspray te gebruiken. Dat zal wat worden.
En ik heb een tekst geschreven om de depressies terug te geven aan mijn vader, want die horen niet bij mij, die horen bij hem.
“Papa, ik zie jouw pijn.
Ik zie jouw zwaarte.
Ik zie hoe moeilijk het voor je was.”
“Wat jij hebt gedragen, hoort bij jouw levenspad.
Ik laat jouw pad bij jou en ik neem mijn eigen pad terug.”
“Uit liefde heb ik iets van jouw verdriet gedragen.
Maar het hoort bij jou.
Ik laat het nu bij jou.”
“Ik ben jouw dochter.
Jij bent de grote, ik ben de kleine.
Wat van mij is, neem ik terug.
Wat van jou is, laat ik bij jou.”
“Dank je dat je mijn vader bent.
Ik eer jouw lot door het bij jou te laten en mijn eigen leven te dragen.”
Na de lunch de stadswandeling met gids. Echt super leuk. De gids had allemaal weetjes die ik niet kende.
O ja, moederdag. Van Nina kreeg ik een handzeep met heerlijke geur. De rest was nog niet aangekomen: waterfles met mijn naam erop en sokken met Red Bull. Van Nikki kreeg ik een verjaardagskalender. Die had ik nodig, want de helft wil ik van mijn kalender af hebben.
In de avond de dametjes kun haar rood geverfd. Hele avond mee bezig geweest. Geen neusspray gebruikt. Rechter neusgat blijft non-stop dicht.
