My weekly 22/2025

Maandag 26 mei

7 uur eruit met Nikki. Van 9 uur tot 13 uur gewerkt. Mega moe.

Met Nikki op pad naar de juwelier om haar tweede gaatje te laten schieten. Die had ze een paar jaar geleden al laten schieten alleen toen bleef hij maar ontsteken, dus nu poging twee. Alleen die in Edam had precies haar hand gebroken, dus door naar Volendam en daar haar gaatjes laten schieten.

In de avond m’n Lego boom afgemaakt. Alleen er waren ene paar takken afgebroken, dus moet ik nog even uitzoeken waar die precies moeten komen.

Dinsdag

4:50 ging de wekker omdat manlief ging surfen. Gelukkig was ik wel weer in slaap gevallen. Driekwart dag gewerkt.

In de middag langs Joe om z’n spaarpot met losgeld op te halen. Dametjes naar de manage gebracht en op de terugweg bij de Gamma het geld gestort in de Geldautomaat. Bijna tweehonderd euro! Alleen pakte het apparaat de twee euro munten niet. Op de terugweg ff tanken en Joe wilde Chinees, dus Chinese bami gehaald. Even bij hem blijven zitten toen hij ging eten, maar hij kreeg maar drie hapjes naar binnen. Heeft hij ieder geval voor een paar dagen genoeg eten. Alleen had hij ineens een trillende voet. Waarschijnlijk drukt er iets op zijn zenuw. Ook was hij naar de huisarts geweest en hij ging de hospice inlichten dat ze een plekje voor hem vrijhouden. Zo werkt dat natuurlijk niet, maar volgens de huisarts ging het niet heel lang duren voordat hij daar heen moest. We wachten af…

Nina ophalen van de manage. O ja, manlief was eind middag weer naar Zeeland vertrokken om te surfen.

Nikki houdt niet van harde muziek en wilde dus ook nooit meer naar een concert. Nu stuurde ze een link door met: hier wel ik heen! Leuk zou je denken, maar het ging om Het grote songfestival feest. Omg! Wat een verschrikking, maar we gaan toch, met z’n viertjes. We gaan het beleven.

Woensdag

Kids naar school. Indra en ik hardlopen. En omdat we de afgelopen weken vrij weinig gelopen hadden, vond ze dat we een iets verdere loop moesten doen ipv ons normale rondje van zes kilometer. Na een kilometer of acht zat ik er lekker in, maar twee kilometer later had ik al totaal geen motivatie meer. Gewoon zo intens moe.

Naar Thaise yoga massage om te testen wat de status van mijn heup is. Mijn rechter heup zit vaak vast en daar heb ik minder bewegingsvrijheid. 1,5 uur op het matje liggen was heerlijk. Volgens mij heeft het alleen niet echt geholpen. Nog even aankijken wat ik hiermee kan doen.

Met manlief en dochter naar Purmerend. Bouwmarkt voor een kleurtje op de muur uitzoeken, kringloop en boodschappen gedaan. Op de terugweg de medicijnen bij Joe gebracht. Hij lag in bed met ontbloot bovenlijf. Zo verschrikkelijk dun. Hij heeft een afspraak voor komende vrijdag voor een scan in het ziekenhuis om te kijken of ze nog iets kunnen doen tegen de pijn.

Donderdag

Hemelvaartsdag! Dus lekker vrij. Alleen niet mega uitslapen want we moesten vroeg ontbijten om te kunnen hardlopen. Ik liep met zeven mannen in de stromende regen. Daarna zelf een paar interval dingetjes gedaan.

Niet eens gedoucht, meteen door naar Joe om zijn bami en nieuwe t-shirts te brengen. Hij wilde in de middag slapen, dus het moest wel meteen.

Daarna douchen en met z’n vieren lunchen. De dametjes naar de manage gebracht en wij via een paar toeristische routes naar Zwaag voor twee kringloopwinkels, maar ik was te moe om iets uit te zoeken.

Even langs het 3e klaphekfestival geregen om te kijken of er nog mensen waren. Niet voor mij, ik had geen plannen om heen te gaan, maar manlief wel. Er waren genoeg mensen, dus ff langs een paar winkels voor Bacardi etc.

Ik meteen door naar Frouwine om nog even de laatste dingen te bespreken over de lichaamsgerichte therapie sessies die we gehad hadden, zodat ze haar verslagen goed kan schrijven. Haar boek teruggegeven en als kado geld & cadeaukaart voor haar sessies.

Joe wilde toch niet naar de supermarkt, hij was te moe en had teveel pijn, dus zelf eventjes wat dingetjes voor hem gehaald en bij hem gebracht.

De dametjes om 19:00 uur bij de manege opgehaald. Daarna ging Nina naar Bo om te logeren en Nikki ging nog even buitenspelen. Ik ging een stukje van de Netflix serie Don’t die kijken en m’n boek uitgelezen. Nikki kwam pas om 23:00 uur thuis en ging daarna lekker bij mij in bed. Lekker tegen dat grote lijf aangelegen en gekletst.

Vrijdag

8:00 uur ging m’n wekker, maar ik was vergeten dat ik op vrijdag om 8:30 uur start, dus flink opschieten, maar ruimschoots op tijd. Alleen een paar onderzoekjes, Baltus broodjes en gekletst.

Linda en Roy waren met Joe naar het ziekenhuis voor zijn mri-scan. Ze gaan maandag weer bestralen om de pijn te verlichten, maar snapten niet echt waar het nou vandaag kwam. Daarna was hij meegegaan naar hun huis om de hondjes even te zien. Ook kreeg hij het advies om krukken te bestellen zodat hij beter kan lopen, dus ik had meteen krukken gekocht bij Medipoint.

16:00 uur relaxt in het zonnetje naar huis gefietst. Thuis chillen achter m’n laptop. Kindjes waren nog buiten aan het spelen (lees Burger King). Na het avondeten gingen de dametjes naar turnen en ik weer lekker chillen achter m’n laptopje. Manlief al vroeg op bed, want die was natuurlijk uitgeteld van zijn stapavondje.

Monster had een muis gevangen! Echt zielig. Allemaal poezen in onze tuin. Ineens waren ze geen vijanden, maar hadden ze een gezamenlijke doel.

Nikki wilde weer eens een tas komen. Dit keer The Tote Bag van Marc Jacobs, gisteren al een tas besteld van Four. Het wordt echt een modepopje. 😉

Zaterdag

8:15 ging het wekkertje, want Nikki had een inhaal les op de manage en Nina ging met haar mee. Wij door naar Hoorn om even een stukje te wandelen over het strand. Elke keer komt er een stukje bij, dus dat is leuk om te zien. Daarna door naar Van der Berg omdat het de allerlaatste dag was dat de winkel open was, dus nog even wat spulletjes gekocht, zoals skisokken, snowboard bindingen, wat kleding en wat surfspullen. Kindjes wel iets te laat daardoor opgehaald, maar wij wachten ook zo vaak op hun. Nina moest meteen door naar turnen en Nikki ging met vriendinnen suppen. Tijdje lekker in de tuin gezeten en het was super warm, Ondanks dat er weinig zon was, kwam Nikki verbrand thuis. In de avond stonden er vier dametjes te springen in m’n huiskamer, dus wat pakjes drinken en wat geld meegegeven zodat ze popcorn konden halen zodat ze konden picknicken, buiten, lekker rustig. Uiteindelijk bleef er eentje logeren en lagen ze pas rond 11 uur op bed.

Zondag

Al vroeg wakker door een brullende kat, maar toch tot een uur of half 10 blijven liggen. Gauw ontbijten met het gebruikelijke hardloop ontbijtje: broodje appelstroop. Niet gauw daarna samen gaan hardlopen. Het was warm, er stond wind en allebei spierpijn, maar uiteindelijk toch bijna 13 kilometer.

Gauw een broodje naar binnen werken tijdens het douchen en door naar Joe. Daar zijn krukken afgesteld, omdat hij zelf geen kracht meer had om het pinnentje in te drukken. Er zijn twee stukken bot weggevreten en een spier is dood, waardoor hij z’n rechterbeen vooruit moet slepen. Even gekletst, thee voor hem gezet, wat opgeruimd en zijn oud papier meegenomen om weg te gooien.

Meteen door naar AV Edam voor de laatste cursusdag voor Elektronische Tijdsregistratie, de praktijkdag. Dus buiten alles opstellen en installeren. Erg interessant, maar eigenlijk was ik een beetje te moe. Gelukkig wel foto’s gemaakt en de andere dames gaan een draaiboek maken.

Thuis de buurman geholpen met een kast en een breed verplaatsen. Alvast koken en zorgen dat het warm bleef, terwijl ik de dametjes ging ophalen van de manage. Duurde allemaal weer langer dan verwacht, dus ik had mega honger toen ik eindelijk om 19:15 kon eten. Daarna meteen de dametjes overhoren.

Weer in de krant