My weekly 36/2025 met Nina die weer zelf naar school ging, opgegeven voor yoga en natuurlijk de Vollendammerkermis!
Maandag 1 september
Erg moe door een gebroken nacht, zovaak wakker zonder reden. Dametjes allebei vroeg op om samen naar school te gaan. Nina ging voor het eerst bij Nikki achterop haar fatbike. De lucht was zo grijs dat ik lekker met de auto naar mijn werk ging. Super lui. Weer iets nieuws gemaakt in HubSpot. Ze ondersteunen geen popup formulieren meer, dus een cta gemaakt met daarin een formulier, waardoor het wel werkte.
Nikki heeft standaard twee tussenuren op maandag, dus kan ze mooi thuis lunchen. Later met manlief Nina van school gehaald, want ze is niet dezelfde tijd uit als Nikki. Daarna naar mijn praatvrouwtje. Familieopstelling gedaan. Kwamen toch weer hele andere dingen aan het licht. Echt super interessant. En ik kreeg een mega boek mee. Ik ben benieuwd. Pas weer over vier weken, is goed genoeg voor nu. Daarna met de dametjes naar de bieb, want ze hadden een leesboek voor Nederlands nodig. Zelf lekker veel boeken terugbracht. Ze allemaal niet gelezen, maar voelde evengoed goed. Eten in de stoomoven en even een stukje wandelen met manlief. Dametjes aan hun huiswerk gezet. Daarna met Nina een stukje fietsen op haar normale fiets om te testen of dat lukte. Fiets werd alweer bijna te klein. Bij het trappen deed het pijn omdat haar schoen op een blauwe plek drukte. Een test rondje met de elektrische fiets. Ging eigenlijk nog beter en hoeft ze minder kracht te zetten. Ook geen pijn, omdat ze haar voet minder hoeft te buigen. Even Funniest home videos gekeken, Nina onder de douche gezet en ik lag er in half 9 op.
Dinsdag
7:00 wekker om de dametjes te begeleiden. Hebben ze eigenlijk niet echt meer nodig, maar ik vind het gewoon gezellig en Nina ging voor het eerst op haar fiets naar school. O ja, Nikki Haag gewoon mijn spijkerbroek aan! Daarna lange tijd met Whiskey op schoot gezeten. Ik had totaal geen haast. Weer meer de auto naar m’n werk. Dit keer met goede reden, want ik had de krukken mee. Effectief ochtendje. Ik wilde net aan mijn nootjes beginnen, toen kwam het andere bedrijf met taart binnen. Nooit verkeerd.
Thuis met Nikki lunchen. Even op mijn laptop. Nina kwam even later ook en had de lift sleutel ingeleverd aangezien de trap wel lukt en met de lift duurt het allemaal veel langer. Ik even op pad voor boodschappen. Daarna even op bed om te lezen, gezellig met Flügel. Toen was het alweer tijd om eten te maken. Spaghetti bolognese, moest van de dames. Lekker veel tomaten uit de tuin. Daarna samen de dames naast de manege gebracht. Nina ging ook naar haar manege, maar niet om te rijden natuurlijk. Thuis gingen wij een stukje wandelen. En daarna meteen weer naar de manege in alle dametjes op te halen. Dames aan hun huiswerk gezet, kopje thee en lekker vroeg op bed.
Woensdag
Wakker doordat Nikki vergeten was haar wekker uit te zetten en zelf al onder de douche stond. Ik moest zelf ook op, want ik moest voor het eerst weer eens op woensdag werken! Samen met externe de workflows afgemaakt en andere zaken besproken. Ook een datum geprikt voor de livegang. Altijd spannend. En trouwens weer lui met de auto naar m’n werk,
Thuis lunchen. Nikki was er ook, omdat ze standaard tussenuren heeft. Daarna de akte van executele uit de notaris portal gehaald en doorgestuurd naar de ABN van m’n stiefvader. Een hele tijd lekker typen. Er stonden nog een paar rekeningen open van mn stiefvader, zelfs een aanmaning, en ineens ergerde ik me eraan en alle rekeningen zelf betaald. Dan boek ik het wel weer over als ik toegang heb tot zijn rekening. Nu gewoon geen zin meer in zeik emails. Nu krijg ik nog zo’n €1000,-. Met Nikki internet bankieren weer geactiveerd op het nieuwe mobiel. Daarna op die van Nina proberen, maar die bleek nog niet eens geactiveerd te zijn. Dat dus gedaan en de app geactiveerd. Ook weer geregeld. Met de dames naar centrum Volendam om Nikki haar nieuwe New Balance schoenen op te halen, alleen de kermis stond al gereed, dus er was geen parkeerplek waardoor ik lekker in de auto bleef wachten.
Manlief was eerst surfen bij het Amstelmeer, kwam even thuis om spullen te wisselen en ging door naar de Gouwzee. Met z’n viertjes eten, flinke buien en daarna een heel klein stukje gelopen, met manlief op de fiets. Nina ging heel lang in bad. Om 21:00 zeiden ze allebei dat ze gingen slapen. Verantwoordelijk hoor.
Donderdag
Manlief al heel vroeg weg, vervolgens Nikki haar wekker en ze ging douche, uiteraard allebei met het nodige lawaai, dus toen mijn wekker ging was ik eigenlijk allang wakker. Weer eens op de gewone fiets naar m’n werk. Wat fietst dat zwaar zeg. Wel lekker m’n oortje met muziek in. Ik word daar zo gelukkig van.
Ik kon het toch niet laten om mezelf in te schrijven voor het Meeuwen seizoen en ook meteen voor de eerste hardloopwedstrijd. Geen idee of dat een slimme set was, maar ik ga het meemaken, dan maar gewoon wat langzamer. Daarentegen heb ik me ook ingeschreven voor een yogales bij twee verschillende locaties. Daar is het nu echt tijd voor, vind mijn lichaam, en mijn hoofd eigenlijk ook wel, dus ik ben super benieuwd.
In de avond rondje hardlopen. Mega rustig, genietende van het uitzicht.
Vrijdag
Alle spulletjes bij elkaar gezocht die ik nodig zou kunnen hebben voor de kermis. 8:30 uur op mijn werk. Lekker rustig op het fietsje met muziekje aan. Bleek ik om 8:00 uur een meeting te hebben. Echt nooit van mijn leven meer aan gedacht, ik was alleen met de kermis bezig. In de ochtend meeting met z’n allen over het reilen en zeilen van het bedrijf, wat altijd erg leuk is om te horen. Om 12″00 uur met z’n allen gezellig lunchen. Ik had bami genomen, want een ondergrond met alleen een broodje of patat, dat gaat natuurlijk nooit goedkomen. Uiteindelijk bleek ik ook mijn entreeticket vergeten te zijn en iedereen ging eerst naar huis, dus ik ook lekker om 15:00 uur naar huis gegaan. Lekker even gedoucht en mijn tas opnieuw ingepakt, inclusief entreeticket. Om 16:00 zat ik braaf in de tent, maar zaten we nog maar met z’n vieren. Ik als Edammer (jas) had geen jas mee, maar twee jonge Volendammers hadden wel hun jas mee. Omgekeerde wereld! Ik had erg tegen deze avond opgezien, aangezien ik niemand ken en totaal niet van die muziek hou, maar het was werkelijk geweldig! Eerst nog gewoon gezellig zitten kletsen met mensen, maar al gouw zat iedereen onder de glitters en stonden we op de banken en tafels luidkeels mee te blèren. Ineens stroomde de tent leeg, maar ik had geen zin om de dijk op te gaan. Toen stond Joost daar met een paar vrienden naar zijn jas te zoeken, maar die konden we niet vinden. Dus mocht hij op mijn fiets en ik lekker achterop. Goede daad verricht!
Zaterdag
Kort nachtje en toch wel een kater. Af en toe een paracetamol. Ook nog even in de tuin gelegen, heerlijk zonnetje. Klein rondje gewandeld. Dat was eigenlijk wel erg lekker.
Ongeluk gebeurd. Vrouw doodgereden door een vrachtwagen, vlakbij de kermis. Er scheen een auto op het fietspad te hebben gestaan, waardoor de vrouw uitweek en de vrachtwagen haar niet zag. Alleen maar verliezers. Arme mensen.
De dametjes vol met glitters en Nikki met rode haarspray bewerkt. De hele avond als taxichauffeur gefungeerd. Super leuk om te doen. En alle ouders waren er ook wel blij mee, want om al die dametjes nou in het donker te laten fietsen tussen al die dronken mensen en van die Van der Valk gasten.
Zondag
Heerlijk nachtje geslapen. Manlief had al zin in de kermis en was de hele ochtend aan het zingen. Alle pinautomaten waren leeg, dus de dametjes dan maar digitaal geld, want die wilden uiteraard ook weer heen. Manlief ging om 12:00 uur al heen en ik kwam 1,5 uur later. Gezellig voorzitten bij een vriend thuis. Dat was leuk, lekker kletsen en dansen. Daarna met z’n allen op de fiets naar de dijk. Ik vond daar alleen niet zoveel aan. Zo druk, zo’n herrie. 16:00 uur lekker naar huis gegaan. Met de dametjes gegeten en in de avond Nikki weer naar de kermis gebracht, ondertussen met Nina spelletjes gedaan en opzoek gegaan naar de maansverduistering. We zochten de maan overal, maar zagen hem echt niet. Ook al zei mijn sterren app waar hij precies moest staan. Dus misschien zagen hem echt niet doordat hij verduisterd was. Uurtje later gingen we Nikki ophalen van de kermis, toen was hij heel duidelijk te zien, precies waar wij keken. Alleen bij was totaal niet rood. Wel mooi.










