Ik zag de advertentie van Mesmerica 360 op Facebook voorbij komen. De bewegende beelden en kleuren trokken mij aan. Het zag er als een andere wereld uit.
Toevallig was mijn vriendinnetje bijna jarig en geven wij elkaar altijd ‘doe’ cadeautjes. Dus ik had twee kaartjes geboekt en haar niet verteld waar we heen gingen.
Zelf had ik ook niet verder gezocht wat het nou precies was, want dan was het voor mezelf ook een beetje een verrassing.
Zelfs toen we in de rij van het Planetarium bij Artis stonden, had ze nog geen idee. Degene die voor ons stond begon het uit te leggen. Dat ze de film op Youtube had gekeken en dat ze het zo mooi vond en dat iedereen die geweest was zei dat ze het ‘live’ moest gaan zien.
Eenmaal in het Planetarium gingen we in onze stoel zitten, oftewel half liggen. Het dak was een ronde koepel waar de film geprojecteerd werd.
De vrouw noemde het psycadellic beelden en dat was ook wel zo. Mooie muziek erbij en gewoon helemaal loslaten en alleen maar kijken. Soms werd ik helemaal overweldigd en wist ik niet meer waar ik moest kijken, zoveel gebeurde er. Meestal was er wel een vast punt, waar alles omheen draaide of op inzoomde.
Ieder geval was het heel erg mooi en Mesmerica 360 is zeker een aanrader.
